قطع حدود 119 هزار خط شخصی به دلیل مزاحمت پیامکی

0
295
قطع حدود 119 هزار خط شخصی به دلیل مزاحمت پیامکی

رگولاتوری تا کنون نزدیک 119 هزار سیم کارت شخصی را به دلیل ایجاد مزاحمت با پیامک برای افراد مختلف قطع کرده است.

به گزارش خبرنگار کالاسودا، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عنوان نهاد ناظر در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران اعلام کرده که بیش از 118 هزار و 879 سیمکارت شخصی را به دلیل ایجاد مزاحمت پیامکی قطع کرده است.

ایجاد مزاحمت پیامکی که عمده ترین آن ارسال پیام های تبلیغاتی است از سال گذشته به معضلی تبدیل شده که اعتراض شهروندان ایرانی را در پی داشته است. این مشکل تا جایی پیش رفت که رئیس جمهوری به وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات به منظور مقابله با آن دستور داد.

در همین رابطه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اپراتورهای تلفن همراه را مقصر اصلی معرفی کرد و به دلیل ارایه شماره تلفن مشترکان این اپراتورها به شرکت های مختلف برای آن ها محدودیت هایی ایجاد شد.

بیشترین مشکل در این میان برای همراه اول ایجاد شد به این دلیل که بخش اعظمی از مشترکان سیمکارت های دائمی تلفن همراه از مشتریان این اپراتور هستند، همراه اول مجبور شد تا سال گذشته ضرر مشترکان از ارزش افزوده پیامک های تبلیغاتی را با کسر آن هزینه از قبوض مشتریان خود جبران کند.

در این میان اما سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عنوان رگولاتوری به منظور ایفای نقش نظارتی به بررسی سیمکارت هایی پرداخت که با استفاده از ارسال پیامک های مختلف از جمله پیامک های تبلیغاتی برای مشترکین تلفن همراه مزاحمت ایجاد می کنند. این سازمان با شناسایی این سیم کارت ها بلافاصله به قطع آن ها می پردازد تا از این پس تذکرات مربوط به عدم ایجاد مزاحمت را جدی بگیرند.

این اقدام سازمان تنظیم مقررات از بهمن 97 جدیت بیشتری یافته ودر خصوص جزئیات آن «حسین فلاح جوشقانی» رئیس سازمان در همان زمان اعلام کرد که با استفاده از روش های فنی هوشمند به شناسایی خطوط شخصی ایجاد کننده مزاحمت پیامکی می پردازیم.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها