قوانین تبلیغات اینستاگرامی

0
154

تبلیغات در اینستاگرام قانون دار شده اند.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، تبلیغات در اینستاگرام از سوی بسیاری از اصناف صورت می گیرد اما این تبلیغات بدون اصول خاص انجام می شود حالا برای پزشکان در خصوص تبلیغات در اینستاگرام قانونگذاری شده است.

در این رابطه، گفته شده که تمامی شاغلین حرف پزشکی و وابسته می توانند با مراجعه به سازمان نظام پزشکی و اخذ مجوزهای قانونی، نسبت به تبلیغ در اینستاگرام اقدام کنند.

مرجع صدور مجوز تبلیغات، سازمان نظام پزشکی شهر محل فعالیت است که پس از انجام کارشناسی و دریافت تعرفه مصوب اقدام به صدور مجوز تبلیغات ممهور به مهر برجسته می‌کند، افزود: فضای مجازی تحت شمول دستورالعمل تبلیغات سازمان نظام پزشکی است؛ به این معنی که اگر فردی بخواهد در فضای مجازی اقدام به تبلیغات دارویی، آرایشی، بهداشتی یا امور پزشکی کند، موظف به اخذ مجوز از سازمان نظام پزشکی است.

نظام پزشکی اعلام کرده تبلیغ در تمام شبکه‌های اجتماعی فضای مجازی، مشمول قانون و نظارت مستقیم سازمان نظام پزشکی است و اگر پزشکی بخواهد در فضای اینستاگرام تبلیغ کند، باید مطابق قانون با مراجعه به سازمان نظام پزشکی منطقه‌ای که کار می‌کند، درخواست مجوز تبلیغات کند.

سازمان نظام پزشکی مربوطه با در نظر گرفتن پروانه طبابت و نوع درخواست فرد متقاضی و در چهارچوب قوانین و ضوابط مربوطه، مجوز تبلیغات را صادر می‌کند.

همچنین اعلام شده این نوع تبلیغات بر دو دسته تقسیم می شوند؛ یعنی اگر پزشک یا یک مرکز درمانی بدون اخذ مجوز اقدام به تبلیغ کرده باشد به هیات‌های انتظامی سازمان نظام پزشکی و اگر  تبلیغ توسط افراد غیرپزشک انجام شده باشد، به دادسرای جرایم پزشکی ارجاع داده می‌شود.

این در حالی است که تخلفات تبلیغاتی این صفحات به پلیس فتا و مراجع قضایی اعلام می شود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها