لندنی ها با لباسشان پرواز می‌کنند!

0
1829

کالاسودا_لندنی ها لباسی طراحی کردند که می توانن از طریق آن پرواز کنند. درواقع این لباس هوشمند می تواند برای کاربران بسیار جذاب باشد.

پرواز از دیرباز جزو رویاهای انسان ها است. با این وجود، ابزارهای متعددی برای پرواز وجود دارد. از ماشین های پروازی تا گجت هایی که می توانند در پرواز به افراد کمک کنند.

اکنون خبرها حکایت از آن دارند که پژوهشگران لندنی نوعی لباس طراحی کرده اند که می تواند برای پرواز به کاربران کمک کند.

درواقع در لندن لباسی به قیمت ۴۴۳۴۲۸ دلار به فروش می‌رسد که با پوشیدن آن قادر به پرواز خواهید بود. این لباس که از روی مرد آهنین اقتباس‌شده و در فروشگاه زنجیره‌ای سلفریجز عرضه‌شده، ۵ موتور مینی جت همراه با لوازم الکترونیکی و اجزایی که با چاپگر سه‌بعدی ساخته‌شده‌اند، در خود جای‌داده است.

کسی که آن را بپوشد با سرعتی معادل ۳۲ مایل بر ساعت قادر به پرواز خواهد بود. در حال حاضر به گفته مخترع این لباس، ریچارد برانینگ، در یک دقیقه با ۴ لیتر سوخت به پرواز درآمد که درمجموع فرد می‌تواند تا ۴ دقیقه در هوا به پرواز دربیاید. البته به گفته وی مدل دیگری در دست طراحی است تا بتواند مدت‌ زمان بیشتری را در هوا بماند.

ورود تکنولوژی هواپیماهای بدون سرنشین به جامعه

تکنولوژی هواپیمای بدون سرنشین (Drones) از آن دست ایده های ناب و مبتکرانه ای است که خیلی ها را عاشق خود کرده و خیلی ها را از این سرعت بالای تکنولوژی حیرت زده کرده است.

 هواپیماهای بدون سرنشین در میان کاربران تفریحی محبوبیت زیادی پیدا کرده و با افزایش تقاضا رفته رفته مقرون به صرفه تر نیز می شود. سال ۲۰۱۷ سال ورود هواپیماهای بدون سرنشین به تجارت هوایی است. شرکت آمازون مسابقه‌ای تحت عنوان رقابت هواپیمای بدون سرنشین راه اندازی کرده است و در صدد استفاده از این نوع هواپیما برای تحویل محصولات به مشتریان است.

از شرکت های مسافربری تا شرکت های خصوصی

شرکت مسافربری مشهور اوبر نیز قصد دارد از این تکنولوژی برای حمل و نقل مسافران استفاده کند. این شرکت در مقاله ای که سال گذشته منتشر کرد در مورد این طرح و موانع و مزایای استفاده از آن صحبت کرد. چیزی که فقط در فیلم های علمی تخیلی می توانسیتم ببینیم کم کم دارد به واقعیت می پیوندد و ممکن است به زودی شاهد تاکسی های هوایی باشیم.

گاهی مشکلاتی وجود دارد

پیش بینی می شود وسایل نقلیه VTOL (وسایلی که به صورت عمودی از زمین بلند می شوند و فرود می آیند) به شدت در فضاهای شهر مورد استقبال قرار بگیرد. اما استفاده از این نوع وسایل نیازمند زیرساخت هایی است که باید ایجاد شود. زیرساخت هایی مثل پارکینگ روی پشت بام، فرودگاه مخصوص خودروهای پرنده. برخی از چالش های پیش رو که در مقاله شرکت اوبر مطرح شده عبارتند از:

چالش های قانونی

تکنولوژی استفاده از باتری

عملکرد و کارایی خودرو

مدیریت ترافیک هوایی

سر و صدا و آلودگی صوتی ایجاد شده

زیرساخت های مورد نیاز برای ساخت ورتیپورت (فرودگاه وسیله های پروازی عمودی)

آموزش خلبان ها

با ما در کانال تلگرام کالاسودا همراه باشید