لوکس ترین اپارتمان های هوشمند جهان در ملبورن رونمایی می شوند

0
1070

کالاسودا_قرار است لوکس ترین آپارتمان های هوشمند جهان در ملبورن رونمایی شوند. قرار است این آپارتمان ها به فناوری های مهمی از جمله فناوری تشخیص چهره مجهز باشند.

این روزها بازار آپارتمان های هوشمند بسیار داغ است. بین خبرهای مهم روزهای گذشته به آپارتمان های لوکس و ضد زلزله توکیو اشاره کرده ایم و این بار نیز نوبت به استرالیا رسیده که در خصوص آپارتمان های لوکس خود قدرت نمایی کند.

بر اساس طرحی که توسط سازمان برنامه و بودجه ملبورن آماده شده، قرار است یک مجموعه آپارتمان هوشمند، توسط معمار مشهور بروس هندرسون طراحی و ساخته شود.

از مهم ترین ویژگی های این آپارتمان ها می توان به امنیت ، آرامش ، تکنولوژی هوشمند و ساختار مقاوم اشاره کرد . اما برخی از مهم ترین ویژگی های این آپارتمان شامل این موارد است :

ویژگی های امنیتی پیشرفته مانند تشخیص چهره

 اسکنر اثر انگشت

سیستم های اتوماسیون

سیستم ذخیره انرژی خورشیدی

بازیافت آب باران

این مجتمع آپارتمانی به نام The Muse و  شامل ۱۴ طبقه و ۴۵ واحد  ۲۰۰ متر مربعی (۲۱۵۰ متر مربع) در  بیش از ۱۰۰۰ متر مربع (۱۰،۷۰۰ فوت مربع)مساحت ساخته خواهد شد.

به گفته مقامات طراح این ساختمان پنت هاوس به عنوان گران ترین بخش ساختمان و با رقم حدودی ۴۰ میلیون دلار استرالیا به فروش می رسد.

تکنولوژی برنامه ریزی شده برای این آپارتمان،  قطعا فراتر از یک مجتمع آپارتمانی است. فقط افرادی می توانند از آسانسورها استفاده کنند که شناسایی شده باشند و تهویه مطبوع، نورپردازی و پنجره نیز همگی هوشمند است.

سیستم های امنیت استاندارد مانند دوربین مدار بسته توسط گزینه هایی با تکنولوژی پیشرفته مانند تشخیص چهره، فعال سازی صدا و اسکنر اثر انگشت برخوردار است.سیستم های مختلف برقی این ساختمان دوست دار طبیعت است و از طریق خورشید تامین می شود.