لپ تاپ های مک بوک ایر 2019 اپل سرعت پایین تری نسبت به مدل های پیشین دارند

0
266
لپ تاپ های مک بوک ایر 2019 اپل سرعت پایین تری نسبت به مدل های پیشین دارند

اوایل این ماه بود که شرکت اپل تصمیم گرفت تغییراتی در سخت افزار مک بوک ایر های 2019 ایجاد کند و یک قدم خوب برای پایین آوردن قیمت این لپ تاپ ها به میزان 100 دلار انجام دهد.

اما مک بوک ارزان بدون تضعیف شدنش امکان پذیر نیست و به نظر می رسد این ضعف در بخش راندمان SSD آن وجود دارد.

بیشتر قطعات سخت افزاری مک بوک مانند مدل سال قبل است. تنها تغییری که به چشم می آید صفحه نمایش 13.3 اینچی آن است که از تکنولوژی True Tone استفاده می کند. تکنولوژی که تنظیمات صفحه نمایش را برای راحت تر شدن تجربه بصری بیننده تغییر می دهد. تغییر قیمت از 1199 دلار به 1099 دلار باعث می شود مک بوک ایر جدید به ارزان ترین مک بوک ایر اپل تبدیل شود.

اما طبق گزارشات شرکت اپل یک جای دیگر هم تغییراتی اعمال کرده است. اجرای ابزارهای مخصوص سنجش سرعت هارد در مدل های 2018 و 2019 مک بوک ایر نمایان می کند که سرعت خواندن SSD در مدل های جدید به طور چشمگیری کمتر و سرعت نوشتن به مقدار کمی بیشتر شده است. مدل 256 گیگابایتی سال قبل دارای سرعت خواندن 2 گیگابایت بر ثانیه و نوشتن 960 مگابایت بر ثانیه بود. در حالی که در مک بوک ایرهای 2019 سرعت خواندن به 1.3 گیگابایت بر ثانیه کاهش و سرعت نوشتن به 1 گیگابایت بر ثانیه افزایش پیدا کرده است.

بر روی کاغذ یک اختلاف زیاد در سرعت خواندن و یک اختلاف جزئی در سرعت نوشتن مدل های جدید پدید آمده است. البته در استفاده روزمره اکثر کاربران متوجه این تغییر سرعت نخواهند شد مگر اینکه از مک بوک هایشان برای کارهایی استفاده کنند که نیاز به انتقال اطلاعات زیادی باشد. باید این نکته را نیز افزود که سری ایر اپل برای کارهای روزمره هدف گذاری شده است تا کارهای با توان بالا.

در آخر اینکه اگر قصد خرید مدل های جدید مک بوک ایر را دارید بهتر است مدل 256 گیگابایتی آن را تهیه کنید. زیرا مدل 128 گیگابایتی دارای سرعت نوشتن 500 مگابایت بر ثانیه در مقابل سرعت نوشتن 1 گیگابایتی مدل 256 گیگابایت است. البته سرعت خواندن هر دو مدل همان 1.3 گیگابایت بر ثانیه است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها