ورود وزرای ارتباطات ترکیه، روسیه و آذربایجان

0
136

وزرای ارتباطات ترکیه، روسیه و آذربایجان ساعتی قبل وارد تهران شدند.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، وزیران ارتباطات کشورهای روسیه، ترکیه و جمهوری آذربایجان با استقبال معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران وارد تهران شدند.

اجلاس چهارجانبه ارتباطات در تهران

امروز تهران میزبان اجلاس چهارجانبه با حضور وزرای ارتباطات ترکیه، روسیه و آذربایجان است.

در این اجلاس قرار است که 4 کشور راه هایی برای گسترش روابط خود در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات به تصویب برسانند.

وزرای ارتباطات این سه کشور با استقبال معاون  وزیر ارتباطات ایران به تهران آمدند و استقبال رسمی از آن ها در اجلاس با حضور «محمد جواد آذری جهرمی» صورت خواهد گرفت. این اولین اجلاس ارتباطاتی با حضور 4 کشور در ایران است. تحریم های آمریکا فرصتی ایجاد کرده که ایران بتواند همکاری خود با کشورهای همسایه را گسترش دهد و در این زمینه نیز ترکیه، روسیه و آذربایجان می توانند از جمله کشورهای مهم تلقی شوند.

از سویی دیگر ایران همکاری های ارتباطاتی خود با روسیه را چنان جدی گرفته که هفته گذشته 70 شرکت دانش بنیان اش را برای شرکت در یک نمایشگاه در روسیه راهی مسکو کرد. در مدت حضور این شرکت ها در روسیه، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز تفاهم نامه هایی برای گسترش روابط دو جانبه فناوری با مسکو به امضا رساند.

روابط مخابراتی ایران با ترکیه نیز از جمله مواردی است که در دستور کار قرار دارد و قرار است که شرکت های دانش بنیان و استارت آپ های ایرانی به منظور صادرات کالا به ترکیه نقش آفرینی جدی تری نسبت به سال های گذشته داشته باشند.

آذربایجان نیز تفاهم نامه خاصی در حوزه ارتباطات با ایران به امضا نرسانده اما در اجلاس امروز در پرتو همکاری آذربایجان با ترکیه و روسیه در این زمینه، فرصت مناسبی برای گسترش روابط باکو با تهران در این زمینه فراهم می شود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها