ماجرای شاکی خصوصی فیسبوک ، واتساپ و اینستاگرام  چیست؟

0
594

کالاسودا_شاکی خصوصی سه اپلیکیشن فیسبوک، واتساپ و اینستاگرام چه کسی است ؟ این سوالی است که شاید باعث تعجب بسیاری از کاربران شود ، گرچه پاسخش تعجب برانگیز تر است .

شاکی خصوصی این ۳ اپلیکیشن پیام رسان، برند مشهور بلک بری است . درواقع بلک بری مدعی شده که اینستاگرام ، فیسبوک و واتساپ به سرقت برخی از حقوق این شرکت پرداخته و قوانین بین المللی را نقض کردند.

مدت ها است که برند بلک بری هر چند وقت یک بار از یک شرکت شکایت می کند، گرچه این شکایت ها اغلب دلایل منطقی دارند ، اما یا بلک بری واقعا شرکت حساسی است یا برندهای دیگر بسیار متقلب هستند.

مدتی پیش بود که برند بلک بری اعلام کرد در خصوص نقض حقوق ثبت اختراع، با برخی از برندها چالش دارد. اما این بار وارد فاز عملی شده و تصمیم دارد به طور رسمی از این ۳ شرکت طرح دعوی کند.

اما ماجرا از چه قرار است ؟ شرکت بلک بری به دلیل نقض حقوق ثبت اختراع از فیس بوک و اپلیکیشن های زیر مجموعه اش یعنی اینستاگرام و واتس اپ شکایت کرده است. این شرکت ادعا می کند فیس بوک فناوری و ویژگی های «بلک بری مسنجر» را کپی کرده اند.

جالب است بدانید این شرکت در متن شکایت خود نوشته است : «متهمان اپلیکیشن های پیام رسان موبایل را با کمک فناوری های بلک بری از جمله نوآوری ها در حوزه امنیت، تقابل با کاربر و قابلیت های مختلف ساخته اند.»

با این وجود بعید به نظر می رسد بلک بری موفق شود در این پرونده راه به جایی ببرد چرا که بالغ بر ۴۰ هزار اختراع ثبت شده از جمله سیستم های عامل، پیام رسان ها و امنیت سایبری و ارتباطات بی سیم را در پرونده شکایت خود ثبت کرده که وصولشان عملا غیر ممکن به نظر می رسد.

 با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید