مارک زوکربرگ زندگی خانوادگی را به کار ترجیح می دهد

0
391

مارک زوکربرگ زندگی خانوادگی را به کار ترجیح می دهد|کالاسودا

کالاسودا_مارک زوکربرگ  ساعاتی پیش در صفحه عمومی فیسبوکش اعلام کرده به محض به دنیا آمدن فرزندش تا ۲ ماه فعالیت های خود را در شرکت مشهورش (فیس بوک) تعطیل خواهد کرد.

مدیر عامل فیس بوک، مارک زوکربرگ، رئیس یکی از با ارزش ترین و البته تاثیرگذار ترین  شرکت های جهان،

می گوید که در صورت تولد دومین فرزندش، دو ماه کامل را از مرخصی ویژه پدرها استفاده خواهد کرد.

وی در  یک پست ای که در حساب عمومی او در فیس بوک منتشر شد، توضیح داد که زمانیکه اولین دخترش، ماکس، در سال ۲۰۱۵ متولد شد، زمان زیادی را صرف با او بودن  کرد.  وی  نوشته “من همیشه سپاسگزار خداوند خواهم بود که توانستم با او مدت زمان  زیادی صرف کنم دختر جدید ما به زودی به دنیا می آید، و من قصد دارم دو ماه دیگر را صرف با او بودن کنم”.

جالب است که اغلب شرکت های مطرح جهان نه تنها  انشتار این جزئیات دقیق در مورد زندگی شخصی رئیس اجرایی  را تاب نمی آورند، بلکه با ۲ ماه مرخصی او نیز مخالفند. اما به نظر می رسد اوضاع در مورد فیس بوک متفاوت است.

جالب است که مدت هاست در خصوص والدین شاغل و نگهداری کو.دکان چنین خانواده هایی بحث هایی سنگین در ایالات متحده در جریان است و حتی عده ای، معتقدند اقدام زوکربرگ درواقع نوعی دهان کجی به قوانین خشک کاری محسوب می شود. بر اساس یک مطالعه جدید، تنها ۱۴ درصد از کارکنان غیرنظامی بازنشسته در این کشور حقوق بازنشستگی منظم دریافت می کنند و بسیاری از افراد به سبب مرخصی های فرزندی یا زایمان با مشکلاتی جدی رو به رو هستند.

شرکت های فناوری آمریکا به سبب رقابت شدید با یکدیگر اغلب به کارمندان ارشدشان مرخصی طولانی مدت نمی دهند. با این وجود زوکربرگ در تلاش است تا میزان انعطاف برای کارکنان را به حداکثر برساند و حتی شاید پیشنهاد ۲ ماه مرخصی نیز اقدامی نمادین برای پایان فشارها بر کارمندان باشد.

وی در بخشی از مطلبی که در اکانت فیس بوکش منتشر کرده می گوید ؛ “من یک ماه برای رسیدن به پریسیلا(همسرم ) و دخترانم صرف خواهم کرد و سپس کل ماه بعد را برای شادی و آرامش انها تلاش خواهم کرد. من مشتاقانه منتظر پیوستن عضو کوچک جدید خانواده ام هستم و در تلاشم تا قانونی را تصویب کنم تا والدین فیسبوکی تا ۴ ماه آزادی عمل مرخصی گرفتن داشته باشند .زیرا مطالعات نشان می دهد والدینی که شاغلند و نوزاد دارند در خانه مفید تر از محل کار خواهند بود و در نتیجه جدایی نوزاد و والدین یک ظلم بزرگ است “

نظر شما چیست آیا باید زوکربرگ را یک مدیر با درک بالا و مهربان بدانیم یا مدیری که انعطافی بیش از حد استاندارد دارد؟

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها