مایکروسافت به سمت اندروید گام بر می‌دارد

0
538

کالاسودا – مایکروسافت گزارش داده است که، در حال کار بر روی گوشی اندرویدی است که تا سال ۲۰۱۹ آن را رونمایی خواهد کرد.

با این خبر مایکروسافت رسماً تائید کرده است که در فکر ساخت یک گوشی اندرویدی است. به نظر می‌رسد که گوشی هوشمند که با برند مایکروسافت عرضه خواهد شد، اوایل سال ۲۰۱۹ آماده رونمایی شود. چند سال پیش اگر سیستم عامل های اندروید و ios را دوست نداشتید، گزینه ای دیگری برای رفتن به گوشی های با سیستم عامل ویندوز مایکروسافت داشتید.

 این پلتفرم دوست داشتنی چند سالی است که از گوشی نوکیا حمایت می‌کند و توانست محبوبیت از دست رفته نوکیا را به آن برگرداند. با وجود اینکه توسعه دهندگان نتوانستند آن را به عنوان سیستم عامل موبایلی برای دیگر کاربران نیز محبوب کنند. این پلتفرم در مایکروسافت دیگر استفاده نمی‌شود ، چرا که فروش بیشتری برای بخش بازار گوشی های اندرویدی و  ios وجود دارد.

در سال های اخیر تنها نوکیا برخی تولیدات خود را به سیستم عامل ویندوز فون یا ویندوز ۱۰ مجهز کرده و این گوشی ها محبوبیت چندانی کسب نکردند. بنابراین زمان برای بازنشسته کردن گوشی های مذکور فرا رسیده و انتظار می رود تولید تلفن همراه اندرویدی توسط مایکروسافت به زودی به یک واقعیت مبدل شود.

با همه این تفاسیر احتمال می رود که مایکروسافت برای اولین بار در تاریخ گوشی های هوشمند را مجهز به سیستم عامل اندروید کند. بر اساس یک گزارش از windowsLatest، مایکروسافت در حال حاضر بر روی گوشی های هوشمند اندرویدی کار می کند. این اسمارت فون قرار است به برند مایکروسافت مجهز شود و برای انتشار در اوایل سال ۲۰۱۹ اماده شود. این اطلاعات از نمایندگان فروشگاه مایکروسافت به دست آمده است که مطمئن  هستند یک دستگاه مایکروسافت مجهز به اندروید به زودی به یک واقعیت تبدیل می شود.

آخرین گوشی های عرضه شده توسط مایکروسافت مجهز به ویندوز ۱۰ و از سری لومیا بوده اند و افزایش عرضه برنامه های سازگار با اندروید و آی او اس گمانه زنی ها در مورد برنامه ریزی مایکروسافت برای تولید گوشی اندرویدی را تقویت کرده است. مایکروسافت خود در این زمینه اظهارنظری نکرده است.

بنابراین علیرغم ادعاهای باور نکردنی احتمال بالایی وجود دارد که مایکروسافت این گوشی را با توجه به بودجه بازار عرضه کند. همچنین شایعه شده است که گوشی های Surface Phone نیز می‌توانند به عنوان دستگاه های اصلی برای شرکتها عرضه شوند.

نظر شما چیست ؟ آیا فکر می کنید که دنیا به استقبال دستگاه اندرویدی مایکروسافت خواهد رفت و این برند با فروش خوبی در صورت عرضه روبرو خواهد شد؟

با ما در کانال تلگرام کالاسودا همراه باشید