مایکروسافت در جنگ  برابر آلمانی ها سپر انداخت

0
315

مایکروسافت در جنگ  برابر آلمانی ها سپر انداخت|کالاسودا

کالاسودا_مایکروسافت در واکنش به شکایت یک نهاد حمایت از حقوق مشتریان در آلمان قول داده که دیگر کاربران را در این کشور مجبور به بارگذاری فایل‌های به روزرسان نکند.

به نظر می رسد شرکت های بزرگ فناوری جهان، به سیستم دریافت شکایت عادت دارند. درواقع هر چند مدت یکبار شرکت های شناخته شده جهان در برابر انتقادهای روا و ناروای شرکت های دیگر قرار گرفته و پایشان به دادگاه باز می شود. برای مثل گاهی این انتقادات به ن5ض قوانین ضدتراست و گاهی دیگر به مواردی مثل ترانزیت کالاها متربط است.

اکنون خبرها حاکی از این موضوع هستند که  پس از گذشت 18 ماه از شکایت و درگیری های حقوقی فراوان بین دوطرف مایکروسافت و یک شرکت آلمانی حکم دادگاه به نفع شرکت آلمانی و بر علیه مایکروسافت صادر شد.  شکایتی که از طرف سازمان Baden-Würtenberg در مونیخ مطرح شده بود و سمت و سویی نسبتا پیچیده داشت.

بر اساس نتایج دادگاهف مایکروسافت  وعده داده که دیگر کاربران را وادار به بارگذاری فایل های به روزرسان ویندوز 10 نکند. زیرا این کار به منافع مصرف کنندگان آسیب می زند.

مایکروسافت دوبار در برابر حکم محکومیت صادره در دادگاه بر علیه خود فرجام خواهی کرد و هردوبار شکست خورد و سرانجام در سومین رسیدگی به این پرونده تسلیم حکم صادره شد.

مایکروسافت در ماه های اولیه عرضه ویندوز 10 کاربران را مجبور به بارگذاری فایل های جدید می کرد که این امر باعث اعتراض شدید بسیاری از مردم شده بود. بسیاری از این فایل ها بسیار حجیم هستند و حجم بالایی از اینترنت را مصرف می کنند.

بر اساس حکم اخیر ف مایکروسافت متعهد می شود، قبل از آغاز بارگذاری فایل های یادشده باید از کاربران اجازه بگیرد و آنها تنها در صورت تمایل خواهند توانست فایل های به روزرسان ویندوز 10 را بارگذاری نمایند. نصب مجموع این فایل های به روزرسان تا 8 گیگابایت فضا بر روی رایانه اشغال می کند.

نظر شما چیست؟آیا محدود کردن شرکت هایی مثل مایکروسافت منطقی است یا نوعی توهین به حقوق مخاطبان محسوب می شود ؟

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها