مایکروسافت مرکز داده ای زیردریایی به عمق اقیانوس میفرستد

0
676

 نزدیک ساحل جزیره اورکنی ایسلند که موجها در هم میکوبند و باد شدیدی می وزد، زیر آبهای مواج و سرد اسکاتلند زیردریایی که حامل یک مرکز داده ای است وجود دارد که برای جوامع محلی ساکن در جزیره، امکان اتصال به اینترنت سرعت بالا و قابلیتهای سیستم ابری پرسرعت را فراهم کند.

روز سه شنبه مایکروسافت اعلام کرد که مرحله دوم پروژه Natick را راه اندازی کرده است، یک پروژه تحقیقاتی به نام Moonshot که برای تست پایداری این مرکز در زیرآب انجام گرفته است.

آنها این دیتا سنتر را در ساحل جزایر اورکنی قرار داده اند که در انتهای شمالی ترین نقطه اسکاتلند قرار دارد. مایکروسافت ۱۲ ماه آینده را بر این مرکز نظارت میکند تا ببیند ایده ای که در یک مقاله وجود دارد چگون میتواند در دنیای واقعی کار کند.

بن کاتلر، مدیر پروژه در بیانیه ای گفته است که ما میدانیم اگر بتوانیم در این آبها چیزی را زنده و سالم نگهداریم، پس خوب پیش رفته ایم و میتوانیم آن را هرجای دیگری نیز تست کنیم.

این دیتاسنتر یک ساختار تسهیلاتی است سرورها را متصل به هم نگه میدارد. این اساسا جایی است که تمام اطلاعات در اینترنت ذخیره شده است. هنگامی که یک صفحه وب را مرور میکنید یا به اطلاعات حسابتان دسترسی پیدا میکنید، انچه واقعا انجام میدهیم، فراخوانی این اطلاعات از مرکز داده ای است.

این پروژه نیز همان کار را انجام میدهد، با این تفاوت که مراکز داده ای شبیه به کپسول های زیردریایی و در اندازه های کانتینر حمل و نقل هستند.