هشدار ؛ آیفون لپ تاپتان را هک می کند!

0
585

کالاسودا_ آیفون و ایپد این قابلیت را دارند که لپ تاپتان را هک کنند! اگر متعجب شده اید، باید بگوییم حقیقت دارد و آیفون دقیقا می تواند در نقش هکرها عمل کند.

گروهی از پژوهشگران یک  تهاجم هکری جدید را  برای کاربران آیفون و آی‌پد شناسایی کرده­اند که می‌تواند این امکان را بدهد تا از راه دور کنترل مداوم به لپ تاپتان وجود داشته باشد.

شاید تصور کنید حمله از طریق آیفون نمی تواند چندان مخرب باشد و یا اختلالی در فعالیت های افراد به وجود آورد. اما جالب است بدانید حمله از طریق آیفون می ‌تواند کمک کند مهاجم از این دسترسی به لپ تاپتان نصب برنامه‌­های مخرب استفاده کند و حتی برنامه‌های موجود را با یک نسخه پیچیده اصلاح شده دقیقا شبیه برنامه اصلی، جایگزین کند، البته می‌­تواند هنگام استفاده از برنامه از کاربر جاسوسی کرده و با نفوذ در APIهای خصوصی از سایر فعالیت­‌ها در هر زمانی مطلع شود.

اما این اتفاق چگونه رخ می دهد؟ اپل یک ویژگی همگام‌سازی iTunes Wi-Fi را در iOS ارائه می­‌دهد که به کاربران اجازه هماهنگ کردن آیفون خود با  لپ تاپ و کامپیوتر به صورت بی­‌سیم را می‌دهد.

هنگامی که آیفون خود را به یک لپ‌تاپ قابل اطمینان برای شارژ سریع و یا به اشتراک‌گذاری متصل می‌کنید، مراقب باشید. هشدار امنیتی برای کاربران آیفون و آی‌پد در مورد حمله­‌ای جدید که «TrustJacking» نام دارد؛شان می دهد که  این حمله می‌تواند این امکان را به فردی که شما به او اعتماد دارید، بدهد تا از راه دور کنترل مداوم به دستگاه اپل شما داشته باشد.

بنابراین فرد مذکور به طور مخفیانه برروی آیفون شما از طریق شبکه Wi-Fi جاسوسی کند.بنابراین اگر عادت دارید برای شارژ و … از روش مذکور استفاده کنید بهتر است کمی تجدید نظر کنید.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید