محبوبترین اپلیکیشن های فست فودی کدام اند؟

0
348

کالاسودا – بسیاری از مردم سراسر دنیا، غذای خود را از طرق  آنلاین سفارش می دهند و به همین دلیل موبایلها ، تبلت ها و سایتها نقش تعیین کننده در این بیزینس ها دارند.

استارباکس، مک دونالد، دانکین دونات و دومینو از شرکت هایی هستند که دیجیتالی شدن کسب وکار ها بسیار به کمک آنها رفته و فروششان را افزایش داده است. اپلیکیشن های موبایلی امروزه در حال تبدیل شدن به ابزارهای ضروری برای بسیاری از فست فودهای زنجیره ای شده اند.

مشتریان می توانند سفارشات خود از طریق آنلاین انجام دهند و با گردآوری امتیاز حتی پروموشن هایی را نیز دریافت کنند. اخیراً کاربران روزانه فعال در برنامه های اندرویدی این فست فودها روز به روز در حال افزایش است و هر روز تعداد بیشتری از این افراد اپلیکیشن های فست فودهای معروف را دانلود می‌کنند. به طوری که میزان کاربران فعال روزانه استارباکس ۴۵۰ هزار ، مک دونالد ۲۷۶ هزار و داکین دونات ۱۵۲ هزار در آمریکا است.

این مسئله تعجب آوری نیست، از آنجا که استارباکس یکی از اولین ها در رونمایی از اپلیکیشن خود در سال ۲۰۰۹ در آمریکا است، بنابراین بیشتر سفارشات تلفن همراه را به خود اختصاص داده است که از این میان ۱۱ درصد اختصاص به سفارش قهوه دارد. به گفته سایت eMarketor ، اپلیکیشن استارباکس یکی از محبوبترین اپلیکیشن ها در پلتفرم موبایلی است که سال گذشته ۲۰.۷ میلیون کاربر از آن استفاده کرده بودند.

به این ترتیب اولا استارباکس مشتریان بیشتری را ترغیب به خرید از قهوه‌های خود می‌ کند و علاوه بر آن اطلاعات زیادی از سلیقه و اینکه مشتریانش در کدام شعبه چه نوع قهوه‌ای را سفارش می‌دهند بدست می آورد.

پس از آن مک دونالد وارد کار طراحی اپلیکیشن تلفن همراه شد و در سال ۲۰۱۵ برنامه خود را راه اندازی کرد و در سال گذشته ویژگی های سفارش و پرداخت از طریق تلفن همراه را اضافه کرد. دانکین دونات آمریکا نیز یک برنامه پرداخت موبایلی در سال ۲۰۱۲ رونمایی کرد و سفارش های موبایلی را از طریق همکاری با waze اضافه کرد. با این حال، معاملات از طریق موبایل تنها ۳ درصد از کل سفارشات دانکین را در سال گذشته به خود اختصاص داده بود.

در همین حین، پیتزا دومینو نیز در حال تست خودروهای انتقال بدون راننده با کمک فورد است که این کار نیز می تواند با اپلیکیشن موبایل انجام گیرد. تمام این نوآوری ها به این دلیل است که سفارشات را ساده تر کند، زمان های انتظار را کاهش دهد و به رستورانها نیز کمک کند تا اطلاعات بیشتری در خصوص کسب و کارشان کسب کنند و آن را بهبود بخشند.

با ما در کانال تلگرام کالاسودا همراه باشید