گوگل اقیانوس اطلس را نصف می کند!

0
921

کالاسودا_شرکت گوگل تصمیم گرفته یک کابل زیردریایی را رونمایی کند. کابلی که قرار است به اینترنت کمک کند و البته سرعت اینترنت را بالاتر ببرد. کابلی که اقیانوس اطلس را نصف می کند.

جالب است بدانید که ین کابل دونانت (Dunant) نام دارد، آمریکا را به فرانسه متصل می‌کند. کابل مذکور به افتخار هنری دونانت (Henry Dunant) بنیانگذار کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و برنده اولین جایزه صلح نوبل اسم‌گذاری شده است.

این نخستین بار است که یک شرکت خصوصی و غیرمخابراتی چنین کابلی احداث می‌کند و طبق پیش‎بینی‌ها، این پروژه در سال ۲۰۲۰ به پایان می‌رسد و عملیاتی می‌شود.

اقیانوس اطلس یا آتلانتیک، دومین اقیانوس بزرگ دنیاست که قاره‌های آفریقا و اروپا را از قاره آمریکا جدا می‌کند.

دونانت اولین کابل گوگل است که در اعماق این اقیانوس جای می‌گیرد ولی دومین کابل خصوصی این شرکت آمریکایی محسوب می‌شود. اولین کابل خصوصی گوگل، کوری (Curie) نام دارد که قرار است سال آینده راه‌اندازی شود.

یکی از مشهورترین مذاکره کننده ها مشهور به جین استول (Jayne Stowell) که زیرساخت‌های جهانی گوگل را تامین می کند. در یک پست وبلاگی گفت دونانت ظرفیت شبکه را در سراسر آتلانتیک افزایش می‌دهد. این کابل یکی از شلوغ‌ترین مسیرهای اینترنت را تکمیل و از رشد رایانش ابری گوگل حمایت می‌کند.

به عبارت دیگر دونانت در یکی از شلوغ‌ترین مسیرهای اینترنتی، یک ظرفیت شبکه انحصاری در اختیار گوگل قرار می‌دهد. ساخت چنین کابلی مزایای مختلفی به همراه دارد که تاخیر در زمان دستیابی به خدمات گوگل و ارائه اتصالی قابل اطمینان به مشتریان از آن جمله است.

در طراحی این کابل، شرکت تی ای سابکوم (TE SubCom) که فراهم‌ساز فناوری ارتباطات زیردریایی است با گوگل همکاری دارد. این کابل از اقیانوس اطلس می گذرد و شهر ویرجینیا بیچ در آمریکا را به سواحل فرانسه وصل می‌کند.

Urs Hölzle مدیر ارشد گوگل در زمینه ی زیر ساخت های فناوری نیز، در پستی بر روی اشتراک گوگل پلاس خود آورده است:

ما همواره در گوگل می خواهیم که محصولاتی سریع و قابل اعتماد داشته باشیم. تفاوتی ندارد صحبت از میلیون ها کاربر اندروید باشد یا توسعه دهندگان این پلتفرم که قصد ذخیره سازی محصولاتشان بر روی سرویس کلاود گوگل را دارند، به هر صورت نیاز به یک شبکه با زیرساخت های مستحکم همواره وجود خواهد داشت.

برخی مواقع برای دسترسی به سریع ترین سرعت ممکن لازم است مسیر عبور شبکه را از طریق اقیانوس انتخاب نماییم، و به همین علت پروژه ی کنونی با عنوان FASTER یا سریعتر را پیاده سازی نموده ایم، که عمده ی شهر های کرانه ی ساحل غربی ایالات متحده را به دو منطقه ی ساحلی در ژاپن با ظرفیت جا به جایی ۶۰ ترابیت بر ثانیه متصل می سازد.

کابل های انتقال داده ی مورد بحث این کمپانی، در حال حاضر در عمق اقیانوس های اطلس و آرام گسترده شده اند و جنس فعلی آنها از ماده یی شیشه مانند است و قرار گشته در آینده یی نزدیک توسط ماده یی کولار مانند پوشانده شوند تا از حمله ی کوسه ها در امان بمانند.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید