محققان بریتانیا با موفقیت تکنولوژی ۵G داخلی را آزمودند

0
443

کالاسودا – محققان دانشگاه ساسکس و شرکت مشاوره مخابراتی Plum اخیراً اعلام کرده اند که با موفقیت پوشش داخلی سیگنالهای ۵G را آزمایش کرده اند.

با تکمیل این مطالعه، دو سازمان ادعا می کنند که  اطمینان از راه اندازی صحیح شبکه های اینترنت نسل پنجم بسیار مهم است و انتظار میرود که تا سال ۲۰۲۰ در انگلستان آغاز شود. این مطالعه متمرکز بر روی پوشش داخلی و وجود طیف گسترده سیگنال اینترنت نسل پنجم و دیگر فرکانس های زیر طیف موجی میلی متر در فضاهای داخلی است. باند ۳.۵ گیگاهرتز یکی از فرکانس هایی است که حامل های بریتانیا در ابتدا برای ساخت شبکه های ۵G خود استفاده می کنند. هر چهار حامل بزرگ بریتانیا، حداقل ۲۰ مگاهرتز از باند ۳.۵ گیگاهرتزی را بدست آوردند و وودافون بزرگترین قسمت این طیف را دریافت کرده است.

نسل چهارم اینترنت چند سالی است که در دسترس کاربران قرار دارد. در حقیقت ورایزون در سال ۲۰۱۰ شبکه LTE خود را راه اندازی کرد. حالا ورایزون و دیگر اپراتورها به دنبال دستیابی به تکنولوژی ۵G هستند که پیشرفت بعدی این صنعت به شمار می‌آید. تکنولوژی ۵G نسل پنجم شبکه‌های سلولی است. این تکنولوژی قدم بعدی در فناوری موبایل است که گوشی‌ ها و تبلت ‌های آینده از آن استفاده می‌ کنند و سرعت آن در مقایسه با شبکه‌های LTE کنونی، مانند سرعت این شبکه‌ها در مقایسه با شبکه‌های ۳G  است. سرعت اینترنت G5 در حدود ۲۰ گیگا‌بایت در ثانیه است که تفاوت بسیاری با G4 LTE دارد. این سرعت حدوداً ۲۰۰ برابر پر‌سرعت‌ترین اینترنت مربوط به ISP های آمریکا است.

تعدادی از ذی نفعان در کشورهای اروپایی در آزمایشات اخیراً فناوری نسل پنجم اینترنت را تست کردند. به عنوان مثال انتظار می رود که شرکت حامل اینترنتی EE بریتانیا، اولین آزمایش ۵G خود را در پاییز امسال آغاز کند. از سوی دیگر شرکت مادر و اصلی اپراتور شبکه BT طی همکاری با هوآوی برای توسعه فناوری ۵G در آزمایشگاه های سراسر انگلستان تلاش کردند. در همین حال محققان دانشگاه ساسکس عملکرد این شبکه ها در فضای داخلی را مورد بررسی قرار دادند و به نتایج مثبتی رسیدند.

در آمریکا نیز در حال حاضر ورایزون و AT&T در حال تست شبکه‌های ۵G خود هستند. قطعاً زمان ورود ۵G دوران جذابی خواهد بود. Tom Wheeler رئیس سابق کمیته ارتباطات فدرال آمریکا (FCC) تابستان گذشته گفت: «اگر کسی به شما می‌گوید از قابلیت‌های ۵G مطلع است، حرفش را جدی نگیرید». انتظارات از تکنولوژی ۵G تجاری، سرعتی در حد گیگابیت یا حتی چند ده گیگابایت و زمان عکس‌العمل پایین‌تر است، اما در حال حاضر باید تا عرضه نهایی آن منتظر ماند.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید