مخالفت بیل گیتس با سیاست‌های تفکیکی الیزابت وارن

0
442
بیل گیتس

بیل گیتس ، بنیان‌گذار مایکروسافت اعلام کرد که الیزابت وارن، یکی از رهبران پیشرو در انتخابات ریاست جمهوری دموکرات، دوست ندارد با شخصی به ثروتمندی خود ملاقات کند. این بیلیونر با این اظهارنظر، به‌نقد و مخالفت با سیاست‌های الیزابت وارن درزمینهٔ تفکیک شرکت‌های بزرگ فناوری پرداخت.

به گزارش کالاسودا و به نقل از سی‌نت، بیل گیتس در سخنرانی در کنفرانس DealBook در نیویورک تایمز اظهار داشت: تفکیک کردن شرکت‌ها راهی برای حل مشکل غول‌های فناوری در جهان نیست. دولت مدت‌ها است برای رفع نگرانی‌های ضد انحصاری خود قصد دارد؛ شرکت‌های مانند مایکروسافت را تفکیک کند؛ اما این راه درستی نیست.

این اظهارات در حالی مطرح شد که وارن با ایجاد “تغییرات بزرگ و ساختاری” قصد دارد غول‌های فناوری مانند آمازون، گوگل، اپل و فیس بوک را تفکیک کند. چون اجرای ضعیف شرایط ضد انحصاری را دلیلی برای کاهش رقابت و نوآوری در بخش فناوری می‌داند.

گیتس استدلال کرد که دادخواست ضد انحصاری که مایکروسافت با آن روبرو است؛ به هیچ عنوان فضای فناوری را رقابتی‌تر نمی کند.

بنیان‌گذار مایکروسافت در پاسخ به این سؤال كه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 ایالات‌متحده، بین وارن و رئیس‌جمهور دونالد ترامپ به چه کسی رأی خواهد داد؛ گفت: “صرف‌نظر از سیاست، هرکسی كه رویه حرفه‌ای‌تری داشته باشد؛ به آن رأی خواهم داد”.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها