آیا بیل گیتس خسیس است؟

0
1259

کالاسودا_بیل گیتس را همه می شناسند. از افراد عادی جامعه تا اهالی دنیای فناوری می دانند که بیل گیتس کیست و برای دنیای فناوری چه کرده است.

در واقع وقتی نام بیل گیتس به میان می آید بسیاری به یاد شرکت مایکروسافت می افتند و برخی نیز به یاد ثروت افسانه ای او. با همه این ها، و با وجود آن که بیل گیتس یکی از ثروتمند ترین مردان جهان محسوب می شود، نمی توان با قطعیت گفت که دست و دلباز هم هست.

درواقع بسیاری از افراد حتی او را خسیس می دانند. اما چرا باید بیل گیتس را به عنوان بنیان‌گذار مایکروسافت با داشتن ثروت ۹۲.۹ میلیارد دلاری خسیس بدانیم. آن هم در شرایطی که  تقریباً هرچیزی را که بخواهد می‌تواند بخرد.

شاید یکی از علت های اصلی که بیل گیتس فردی خسیس در نظر گرفته می شود این باشد که شما هرگز او را با کوله باری از اجناس در مرکزخرید نمی‌بینید.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید سایت ردیت در سال ۲۰۱۶ از بیل گیتس  درباره اینکه کجاها هزینه نمی‌کند، پرسید و وی به‌صراحت جواب داد: دوست ندارم پول زیادی برای «لباس» و «جواهر» صرف کنم.

نشریه «پولیتیکو» نیز در سال ۲۰۱۴ نوشت: رهبر مایکروسافت ساعت ۱۰ دلاری به دستش می‌اندازد و لباس‌های ساده می‌پوشد. البته قرار نیست تمامی ابعاد زندگی بیل گیتس را فقیرانه تصور کنید. چرا که در حال حاضرر او یک پورشه ۹۱۱ و یک هواپیما دارد و برای مسافرت هزینه زیادی می‌کند.

 بیل در سال ۲۰۱۰ به تلگراف گفت: مگر چقدر می‌توان غذا خورد و چقدر می‌توان لباس پوشید؟به عقیده بیل گیتس عادات مصرفی در دوره دبیرستان تعیین می‌شود. البته او این را نیز پذیرفته است که برای خودش خرید نکند اما در مورد همسرش ملیندا نظری متفاوت دارد: “دوست دارم برای همسرم چیزهای زیبا بخرم!”

شایان ذکر است که بیل گیتس خانه ای مجلل و اشرافی نیز دارد و بسیاری از کاربران صفحات مجازی بارها تصاویر خانه بیل گیتس را مشاهده کرده اند.

اما بیل گیتس تنها فردی نیست که عادت به خریدهای کلان و خرده ریزهای مختلف ندارد. «وارن بافت» یکی دیگر از میلیاردر های معروف نیز علاقه‌ای به هزینه‌های سنگین برای لباس و پوشاک خود ندارد.

 مدیر برکشایر هاتاوی در سال ۲۰۱۳ به سی بی اس گفت: نیاز به لباس‌های فانتزی نداشته و با همین لباس‌های ساده راحتم. مایکل بلومبرگ با ثروت ۵۵ میلیارد دلاری دو دست کت‌وشلوار مشکی دارد که بیش از ۱۰ سال از آن استفاده کرد. شهردار سابق نیویورک گفت: شما مجبور نیستید لباس‌های خود را دور بیندازید.

نظر شما چیست؟ آیا اگر شما هم ثروتی افسانه ای داشتید حاضر بودید هیچ هزینه ای صرف نکنید؟

با ما در کانال تلگرام کالاسودا همراه باشید