مدیریت نوتیفیکیشنها در آپدیت جدید یوتیوب

0
428

کالاسودا – با مدیریت نوتیفیکیشنها در آپدیت جدید یوتیوب، میتوانید حین تماشای ویدئوها، از شر نوتیفیکیشنهای آزار دهنده خلاص شوید. آپدیت جدید اپلیکیشن یوتیوب محصول گوگل شامل روشهایی است که به کاربر اجازه میدهد میان ویدئوها استراحت کرده و زنگ تفریح داشته باشد!

همچنین این آپدیت که در نمایشگاه توسعه دهندگان گوگل ۲۰۱۸ رونمایی شد، به کاربر اجازه میدهد که صدای نوتیفیکیشنها را در زمانهای معینی از روز قطع کند. در نهایت اینکه این اپلیکیشن قادر است روزانه تنها مجموعه ای نوتیفیکیشنها را در ساعاتی خاص به کاربر یادآور شود و در دیگر ساعات مزاحم او نشود.

اوایل همین هفته بود که در بخشی از سخنرانی گوگل در این مراسم عنوان شد که شرکت ویژگی های جدیدی به نام “رفاه دیجیتالی” برای کاربران خود عرضه خواهد کرد، ویژگی هایی که سبب میشود برای بازه ای هم که شده در طول روز، گوشی خود را کنار بگذارید.

امروز یوتیوب آپدیتی در راستای همین رفاه دیجیتالی ارائه کرد، آپدیتی که شامل ویژگی هایی متناسب با همین موضوع است. پس از اینکه دانلود کامل شد، کاربران یوتیوب میتوانند به بخش تنظیمات رفته و سپس منوی کلی را انتخاب کنند.

سپس گزینه Remind me to take a break را روی زمانی خاص مثلا هر ۱۸۰ دقیقه تنظیم کنند. بدین ترتیب بعد از ۳ ساعت تماشای ویدئو نوتیفیکیشنی به کاربر ارسال میشود که از او میخواهد به خود استراحت دهد. در این هنگام کاربر هم میتواند این گزینه را رد کند و به تماشای فیلمش بپردازد هم اینکه چند دقیقه ای را به خود استراحت دهد.

همچنین دو ویژگی دیگر به منو اضافه شده و آن خاموش کردن صدا و ویبره نوتیفیکیشنها در ساعاتی خاص از روز است. گزینه جدیدی نیز وجود دارد که کاربر توسط آن می تواند تمام اعلانهای خود را یک بار در روز در بازه معینی دریافت کند. دلیل این کار این است که کاربر برای مدتی گوشی را کنار بگذارد و هر بار نوتیفیکیشن آمد سراغش نرود. انتظار میرود این ویژگی ها به طور پیش فرض در اندروید P وجود داشته باشد.

با ما در کانال تلگرام کالاسودا همراه باشید