مرکز نوآوری هوافضا در دانشگاه امیرکبیر راه اندازی می شود

0
1976

کالاسودا – رئیس دانشکده هوافضای دانشگاه امیرکبیر با اشاره به گستردگی فعالیت ها در زمینه هوا فضا گفت: مرکز تخصصی نوآوری هوا فضا به زودی در دانشگاه امیرکبیر راه اندازی می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر صادق تابع جماعت در روز پایانی اولین رویداد ایده پردازی ایرآپ با اشاره به فعالیت انجمن علمی دانشکده هوافضا افزود: امروز بعد از فعالیت بیش از ۶ ماهه که شامل دریافت ایده، روند داوری و ارزیابی ایده ها است ایده های برتر مطرح می شوند و امیدواریم به فعالیت مفید و موثر در قالب نوآوری منجر شوند.

رئیس دانشکده هوافضای دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به ۲ نوع فعالیت در حوزه نوآوری هوافضا گفت: بخشی از ایده ها به طور غیرمسقیم به این صنعت مربوط هستند و بخشی نیز مستقیما در صنعت هوافضا به کار می روند؛ یکی از نمونه های این ایده ها ساخت کوادراتور (پرنده های بدون سرنشین) هستند.

 تابع جماعت اظهار داشت: کوادراتورها در صنایع مختلف حمل و نقل، نفت و گاز، ساخت و ساز، فیلمبرداری و نظایر آن قابل استفاده هستند و حتی در داد و ستدهای کوچک می توانند به مردم کمک کند. این رویداد در دو بخش پذیرای ایده های نوآورانه دانشجویان بوده است.