مطالعه اخبار در شبکه های اجتماعی به جای روزنامه توسط مردم ؛ شایعه یا واقعیت؟؟

0
318

امروز در این مقاله قصد داریم تا به بررسی تحقیق اخیر صورت گرفته بپردازیم تا ببینیم که آیا مردم اخبار را بیشتر در شبکه های اجتماعی مطالعه می کنند یا روزنامه و جواب این موضوع می تواند شما را شگفت زده کند.

جزئیات آمار منتشر شده در مورد مطالعه اخبار توسط مردم

اخیرا تحقیقاتی توسط یک موسسه پروژهشی در مورد اینکه افراد بزرگسال در آمریکا چگونه به اطلاعات دسترسی پیدا می کنند منتشر شده که نشان می دهد حدود 20 درصد افراد بزرگسال اخبار از طریق شبکه های اجتماعی دنبال می کنند در حالی که حدود 16 درصد اخبار را از طریق روزنامه پیگیری می کنند. اگرچه تمام این موارد به محبوبیت رادیو ، سایت های خبری و تلویزیون نمی رسند. تلویزیون در صدر این لیست قرار دارد و حدود 49 درصد از افراد می گویند که اخبار را از طریق تلویزیون دنبال می کنند. حدود 33 درصد نیز اعلام کرده اند که اخبار از طریق وب سایت های خبری پیگیری می کنند و 29 باقی مانده نیز اعلام کرده اند که اخبار از طریق رادیو دریافت می کنند.مطالعه اخبار در شبکه های اجتماعی

تلویزیون در صدر با بالاترین اختلاف

اگرچه تلویزیون قدرت بلامنازعی است که در صدر این لیست قرار گرفته ولی کاربران آمریکایی اعلام کرده اند که میزان پیگیری اخبار از سوی آنها از طریق تلویزیون نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است ، زیرا این میزان در سال گذشته 57 درصد بوده است. اگر به میزان پیگیری اخبار از طریق وب سایت های مختلف و شبکه های اجتماعی دقت کنیم به این موضوع پی می بریم که این دو در مجموع آمار 43 درصد بزرگسالان را به خود اختصاص داده اند.

منابع محبوب در رده های سنی مختلف برای مطالعه اخبار

اما تفاوت بسیاری در میانگین سنی افراد وجود دارد. تلویزیون که محبوب ترین منبع خبری برای دریافت اخبار توسط بزرگسالان محسوب می شود برای رده سنی 50 سال به بالا است و حدود 16 درصد از رده سنی 18 الی 29 سال و حدود 36 درصد رده سنی 30 تا 49 سال را به خود اختصاص داده است. در میان افراد جوان یعنی رده سنی 18 الی 29 سال ، شبکه های اجتماعی یکی از محبوب ترین منابع برای دریافت اخبار محسوب می شود و برای رده سنی 30 تا 49 سال وب سایت های خبری بهترین منابع برای دریافت اخبار انتخاب شده است.

شبکه های اجتماعی دارای بیشترین تاثیرگذاری

اوایل امسال این موسسه پژوهشی آماری منتشر کرد که نشان می دهد 89 درصد دانشجویان اعلام کرده اند که بعضی اخبار خود را از طریق شبکه اجتماعی دریافت می کنند. دو شبکه اجتماعی محبوب در این زمینه فیسبوک و اسنپ چت اعلام شده است.مطالعه اخبار در شبکه های اجتماعی

البته این آمار شکی نیست که در طی زمان تغییر می کند و حدس ما این است که شبکه های اجتماعی و وب سایت های خبری در آینده ای نزدیک جای تلویزیون را خواهند گرفت و رتبه یک را به خود اختصاص خواهند داد ولی آن زمان باید صبر کنیم تا آمار جدید در این زمینه منتشر شود.

نظر شما در مورد این آمار و ارقام چیست؟ محبوب ترین منابع برای دریافت اخبار از نظر شما چه منبعی است؟

منتظر نظرات شما دوستان در بخش کامنت ها هستیم.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها