موتور جستجوی صوتی گوگل برای کودکان تا چه حد امکان اجرایی شدن دارد؟

0
127
موتور جستجوی صوتی گوگل برای کودکان تا چه حد امکان اجرایی شدن دارد؟

آیا گوگل در حال اجرایی کردن ایده موتور جستجوی صوتی گوگل است که جامعه هدف آن را کودکان تشکیل می دهند. در همین راستا اخیرا پتنتی از جانب این شرکت به ثبت رسیده است.

جامعه هدف این موتور جستجو کودکان نوپا هستند

این حق امتیاز در حقیقت برای کودکانی ابداع می‌شود که هنوز به مهد کودک می‌ روند. در حال حاضر دستیار صوتی گوگل روی موبایل، تبلت و بلندگوهای هوشمند نصب می‌ شود و اجازه می‌  دهد بازی‌های رایانه ‌ای مختلفی مانندSimon Says با کمک آن فعال می ‌شوند.

البته کارشناسان اموزشی زیاد این از این موضوع استقبال نکرده اند و بیان کرده اند که این کار موجب می شود کودکان بیش از پیش به گجت های خود وابسته شده و ممکن است روی مغز آنها اثر مخرب بگذارد.

جامعه هدف این موتور جستجو کودکان نوپا هستند

آیا این طرح برای کودکان مفید نیست؟

 

اما گوگل اعتقادی برخلاف این دارد و می گوید که این دستیار دیجیتال کمک می کند که مغز کودکان توسعه پیدا کند و مهارت های زیادی را یاد بگیرد. چرا که برخی از سوالاتی که این دستیار در اختیار آنها قرار می دهد علمی  مو جب رشد و تکامل مغز و استعدادهای آنها می شود. گوگل در پی این است که محتوایی مناسب با کودکان در اختیار آنها بگذارد. بنابراین والدین می توانند با خیال راحت از این موتور جستجوی صوتی استفاده کنند.

آیا این طرح برای کودکان مفید نیست؟

طریقه استفاده از این موتور جستجوی صوتی

طبق گفته گوگل روش کار این موتور به صورتی است کودکان با زدن ضربه روی حباب های رنگی می توانند موتور جستجوی صوتی را فعال کرده و واژه مورد نظر خود را بیان کنند. از این پس گوگل تصاویری از آن کلمه و ویدئوهای مرتبط با آن را برای کودکان به شکلی ساده نشان خواهد داد. برای مثال ممکن است کودکی نام یک میوه یا حیوان را بیاورد تا گوگل سریعا برایش تصاویر و ویدئوهایی جذاب که خاص کودکان است برایشان فراهم کند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها