موتور جستجوی DuckduckGo چگونه محافظ حریم شخصی شماست؟

0
379
موتور جستجوی DuckduckGo چگونه محافظ حریم شخصی شماست؟

یکی از نگرانی هایی که بسیاری از کاربران دنیای فناوری در مورد آن نگران اند این است که حریم خصوصی آنها هر زمان که در جستجوی چیزی در وب هستند مورد هک و حمله قرار گیرد. نویسنده هایی که اسرار قتل را می نویسند، اغلب شوخی می کنند که به خاطر تاریخچه جستجوی آنها باید به عنوان یک قاتل سریالی شبیه باشد. شاید این نویسندگان بعدها از DuckDuckGo برای جستجوهای خود استفاده کنند!

سابقه جستجو ذخیره نمی شود

موتورهای جستجوی معمولی مانند گوگل و بینگ سابقه جستجوی شما را در سرورهای خود ذخیره می کنند. این سابقه شامل مواردی است که در سایت ها بازدید می کنید. همچنین زمان و تاریخ جستجو و ادرس IP ، مرورگر مورد استفاده و سیستم عاملی که از استفاده کرده اید همه و همه مواردی هستند که اطلاعات آنها توسط موتورهای جستجو حفظ می شود. همچنین ممکن است برای ذخیره اطلاعات مربوط به حساب های خود مانند نام کاربری و رمز عبور، از سایتی که قبلا وارد شده و بازدید کرده اید نیز ذخیره شود.

این موتور جستجو چیست؟

موتور جستجوی DuckDuckGo یکی از موتورهای جستجوی امن وب است که می تواند نگرانی های حریم خصوصی افراد را کاهش دهد. از ویژگی‌های جستجو در این وب‌گاه می‌توان به شیوه جستجوی واژه‌های دارای ابهام در آن اشاره کرد. بر خلاف برخی از شیوه ‌های دیگر جستجو که بر پایه بهترین نتایج در صفحهٔ اول کار می ‌کنند، سایت DuckDuckGo تلاش می‌ کند همهٔ معانی مختلف یک واژه تفسیر پذیر را در صفحه اولش بگنجاند تا نتایج صفحه اول به یک معنی خاص سوگیری نداشته باشد. افزون بر این کاربر را راهنمایی می‌کند تا مقصود خود را بهتر بیان کند. از مشخصات دیگر این موتور جستجو می توان به موارد زیر اشاره کرد:موتور جستجوی DuckDuckGo یکی از موتورهای جستجوی امن وب است

جلوگیری از نشت اطلاعات در هنگام جستجو

در سایر موتورهای جستجو هنگامی که روی لینکی کلیک می کنید، این کلیک کمی از اطلاعات شما را نیز درگیر می کند. اما با داک داک گو دیگر نیاز نیست که نگران این موضوع باشید. چرا که از جستجوی شما هیچ اطلاعاتی نشت نخواهد کرد.

عدم ثبت سابقه جستجو

این موتور جستجو سابقه جستجوی شما را ذخیره نمی کند. بنابراین ما نمی توانید به لیستی از جستجوهای خود از سرورتان دسترسی پیدا کنید، بو هیچ کس دیگری هم نمی تواند آن را داشته باشد. به یاد داشته باشید که مرورگر شما صفحات جستجویی که شما به آنها دسترسی داشتید را ذخیره می کند. هر مرورگر برای خود خط مشی اس دارد.

عدم ذخیره پروفایل یوزر

بیشتر موتورهای جستجو یک پروفایل کاربری در مورد شما با توجه به اطلاعاتی که پر کرده اید دارند مانند: رفتار کاربران، سن، جنسیت، سابقه جستجو، نوع دستگاه، آدرس IP، کوکی های مرورگر. موتور جستجوی DuckDuckGo این پروفایل ها را ایجاد نمی کنند و بنابراین شما به هیچ سایتی که بازدید می کنید یا جستجویی که انجام می دهید مرتبط نیستید.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها