اپل مودم های 5G خود را در سال 2022 رونمایی می کند

0
288
اپل مودم های 5G خود را در سال 2022 رونمایی می کند

طبق شایعات، اپل قرار است آیفون 5G خود را در اوایل سال 2020 رونمایی کند. این مهم به لطف این امر میسر شد که اپل در نهایت مشکلات قانونی خود را با کوالکام برطرف کرد. که منجر به این نتیجه شد که اپل به احتمال زیاد از مودم های 5G کوالکام استفاده کند.

توافق پس از سال ها …

با این حال ، شایعاتی را نیز شنیده ایم که اپل فقط می تواند تا زمانی که مودم های 5G خود را بسازد، بطور موقت با کوالکام همکاری کند. پس از مدت ‌ها جنگ حقوقی، اپل و کوالکام به توافقی شش ساله برای تامین مودم، تا سال 2025، دست یافتند. این مدت در صورت صلاحدید اپل می‌تواند تا دو سال دیگر نیز تمدید شود. آیفون‌ های 2019 همچنان از مودم 4G LTE اینتل بهره‌ مند شدند، اما انتظار می ‌رود آیفون ‌های سال بعد دوباره از مودم‌ های کوالکام استفاده کنند. این حرکت در همزمانی کامل با رونمایی از پشتیبانی کامل از شبکه 5G خواهد بود.

زمان رونمایی از مودم های آیفون

این اتفاق چه زمانی انجام می شود؟ این موضوع واقعا حدسی است، اما طبق گزارش ها شرکت به شدت در تلاش است تا مودم 5G تولیدی خود را تا سال 2022 در داخل آیفون ‌ها تعبیه کند. با حسابی سر انگشتی می‌ توان گفت در این زمان نوبت به عرضه آیفون 14 و مدل پرو خواهد رسید. در واقع ، این گزارش ادعا می کند که اپل واقعاً در تلاش است تا آن را عملی کند ، اما یک منبع دیگر می گوید که تحقق این امر لزوماً ممکن نیست و باید منتظر بمانیم.

زمان رونمایی از مودم های آیفون

تست محصول

این امر به این دلیل است که پس از اتمام طراحی و به دنبالش ساخت آن، باید آزمایش های گسترده ای انجام شود که همراه با صدور گواهینامه های لازم، بهینه سازی شبکه و مواردی از این دست انجام شود. همچنین این امر باید مورد تأیید FCC باشد. همه این موارد به زمان نیاز دارد و طبق گفته منبع شرکت Fast Company ، رونمایی در سال 2023 ممکن است واقع بینانه تر باشد.

تولید چیپست اختصاصی

گفته می شود، اپل کسب و کار مودم اینتل را با مبلغ 1 میلیارد دلار خریداری کرده است که می تواند با بهره گیری از حق ثبت اختراعات و تجربه اینتل ، به ردیابی سریع شرکت در این قضیه کمک کند. اپل برای سالیان زیادی در زمینه تولید چیپ به صورت اختصاصی با کوالکام همکاری می ‌کرد، تا این که در سال 2018 و به دنبال اختلاف ‌هایی بر سر حق امتیاز مجبور به قطع رابطه با این شرکت و همکاری کامل با اینتل شد. در هر صورت ، تا سال 2022 یا حتی 2023 هنوز چند سال دیگر باقی مانده است ، بنابراین ما باید هم اکنون صبور باشیم.

تست محصول

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها