ساخت چسب زخم های نانویی ایرانی

0
1079

در میان محصولات نانویی ساخته شده در ایران می توان به چسب زخم هایی اشاره کرد که هم عفونت و آلودگی را جذب می کنند و هم درون خود دارو دارند.

به گزارش خبرنگار کالاسودا، محصولات نانویی ایران در همه زمینه ها در حال رقابت با محصولات سنتی هستند و در زمینه دارویی و پزشکی نیز همین مساله حکمفرماست.

حالا یک شرکت دانش بنیان ایرانی موفق به اختراع یک چسب زخم نانویی شده که هم درون خود دارو دارد و هم می تواند عفونت، خون و مایعات حاصل از زخمهای مختلف را جذب کند.

این چسب زخم هم به رهایش آنتی بیوتیک و ویتامین c برای ترمیم زخم می پردازد و هم خاصیت جذب عفونت و خون ناشی از زخم را دارد. ژل موجود در این زخم پوش حامل دارویی است که ترکیبی از پلیمرهاست و در ترمیم زخم تاثیر دارد. در ساخت این چسب دو بخش نانوالیاف و مواد سوپرجاذب پلیمری به کار برده شده است.

مواد سوپرجاذب پلیمری به کار رفته در این چسب زخم ها، قابلیت جذب آب، عفونت، خون و مایعات بیولوژیکی را دارند که این باعث تسریع روند درمان می شود.

همچنین داروی آنتی بیوتیک، روی و زینک نیز در این چسب زخم به کار برده شده که در ترمیم زخم می تواند تاثیر مثبتی داشته باشد.

نکته قابل توجه دیگر این است که این چسب زخم نانویی خاصیت زیست تخریب پذیری دارد و بلافاصله بعد از قرار گرفتن روی زخم شروع به تجزیه شدن می کند و روی زخم می ماند که دیگر نیازی به برداشتن نداشته باشد. پروسه درمانی استفاده از چسب زخم نانویی ایرانی بین هفت تا ١٠روز به طول می انجامد که نسبت به روشهای معمول کوتاه تر است و از آن می توان برای درمان زخم دیابت، انواع سوختگی ها و عفونت ها استفاده کرد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها