نحوه تنظیمات کنترل والدین در گوگل پلی استور

0
1789

قابلیت داخلی گوگل پلی استور این امکان را به والدین می‌دهد تا برنامه‌ها و بازی‌ها را بر اساس دستورالعمل‌های خود کنترل کرده و برای خرید هر برنامه در این فروشگاه یک کد عبور تعیین کند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از gadgetsnow، برنامه‌های شخص ثالث بسیار زیادی وجود دارد که می‌توانند امکانات ویژه‌ای در اختیار والدین قرار داده و فعالیت‌ها کودکانشان را تحت کنترل قرار دهند. اما گر تمایل ندارید از روش‌های دشوار اقدام کرده و تنها به فکر ایجاد محدودیت‌ها سنی در برنامه و بازی‌ها موجود در گوگل پلی هستید می‌توانید از قابلیت داخلی گوگل پلی استفاده کنید.

فعال کردن کنترل والدین در گوگل پلی استور

Google Play Store را در تلفن هوشمند خود باز کنید.

از بالا سمت راست به نوار منو ضربه زده و به “تنظیمات” بروید و گزینه کنترل والدین را پیدا کنید. برای روشن کردن آن، باید یک کد و پین را تنظیم کنید تا بچه‌های شما نتوانند آن را غیرفعال کنند.

پس از این، شما باید به صورت دستی برای محتوای برنامه‌ها و بازی‌ها، فیلم‌ها و موسیقی محدودیت ایجاد کنید؛ زیرا به طور پیش‌فرض Google Play Store هیچ چیزی را محدود نمی‌کند.

برای این کار، بر روی گزینه برنامه‌ها و بازی‌ها ضربه بزنید و رتبه سنی را که می‌خواهید در فروشگاه گوگل پلی لحاظ شود را انتخاب کنید. همین کار را برای فیلم‌ها و موسیقی تکرار کنید و روی گزینه ذخیره در هر بخش ضربه بزنید.

پس از این، فروشگاه Google Play فقط محتواها را با رده بندی‌های مشخص شده به كودك شما نشان می‌دهد و حتی با جستجو در گوگل نیز نمی‌تواند محتواهای موردنظر را نصب کند و برای این کار به کد و رمز نیاز دارد.

نحوه جلوگیری از خریدهای غیرمجاز در فروشگاه گوگل پلی

برای انجام این کار، به بخش تنظیمات/Settings بروید، به پایین صفحه حرکت کرده و روی گزینه تأیید اعتبار خریدها ضربه بزنید و گزینه “For all purchases through Google Play on this device” را انتخاب کنید. در نهایت از شما می‌خواهد تا رمز ورود حساب خود را تأیید کنید تا تغییرات ذخیره شود.

همچنین می‌توانید از تأیید هویت بیومتریک برای تنظیمات سریع‌تر استفاده کنید.

با اعمال این تنظیمات دیگر کودک شما قادر نیست در فروشگاه گوگل پلی برنامه‌ای را خریداری کند و یا خرید درون برنامه‌ای انجام دهد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها