نحوه صحیح تمیزکردن هدفون بی سیم ایرپاد اپل

0
1611

ایرپادهای اپل ممکن است به مرور کثیف شده و بقایای مو و کثیفی‌های گوش، عرق و گرد و غبار محیطی را جذب کنند. تمیز کردن آن‌ها می‌تواند عمر دستگاهتان را بیشتر کند. با ما همراه باشید تا با روش تمیز کردن ایرپادهای اپل، بدون آسیب رساندن به آنها آشنا شوید.

به گزارش کالاسودا و به نقل از howtogeek، کثیفی‌های درون ایرپاد و بر روی قسمت مشبک بلندگو جمع می‌شوند و اگر آنها را در جیبتان قرار می‌دهید سایر آلودگی‌ها را نیز جذب خواهند کرد.

اپل توصیه می‌کند برای تمیز کردن ایرپادهای خود از یک پارچه نرم، خشک و بدون پرز و یا “یک گوش پاک کن پنبه‌ای خشک” استفاده کنید. طبق دستورالعمل‌ها ذکر شده که ایرپاد و ایرپاد پرو ضد آب نیستند؛ البته ایرپاد در برابر درجه‌ای از آب مقاومت دارد.

مانند آیفون یا آی پد شما، پورت لایتینیگ نیز ممکن است با کثیفی‌ها مسدود شود. کیس ایرپاد نیز ممکن است کثیف شود.

روش تمیز کردن ایرپاد اپل

گوشواره‌ها حساس‌ترین قسمت ایرپاد اپل است. بنابراین آنها به مراقبت بیشتری نیاز دارند. از اعمال فشار بیش از حد روی قسمت مشبکی بلندگو خودداری کنید. با این کار فقط گرد و خاک را به عمق گوشواره‌ها فرو می‌برید و حتی ممکن است قسمت مشبک بلندگو را به طور کامل جدا کنید.

می‌توانید روش‌های توصیه شده اپل را دنبال کنید و قسمت بیرونی هدفون را با یک پارچه نرم، تمیز کنید. اگر هرگونه جسم و تغییر رنگ یا لعاب روی آن مشاهده کردید، می‌توانید پارچه را کمی مرطوب کرده و دوباره امتحان کنید. فراموش نکنید که سنسورها را نیز تمیز کنید.

طبق سفارش اپل ابتدا سعی کنید منطقه مشبک را با یک گوش پاک کن تمیز کنید. در غیر این صورت می‌توانید با یک جسم تیز و برجسته مانند یک خلال دندان کثیفی‌ها را خارج کنید. از نوک آن استفاده کنید تا به تدریج کثیفی و خاک را از قسمت مشبک بلندگو جدا کنید. باز هم، مراقب باشید خیلی زیاد فشار ندهید.

همچنین می‌توانید از روش Blu-tack برای تمیز کردن ایرپاد خود استفاده کنید. برای این کار، یک تکه Blu-Tack یا همان چسب قابل استفاده مجدد را تهیه کرده و آن را در دستان خود گرم کنید. Blu-tack را درون قسمت بلندگو گوش هدست فشار داده و سریع آن را بیرون بکشید. این فرآیند را تکرار کنید تا زمانی که تمام کثیفی‌ها را از ایرپاد بیرون بیایند. مراقب باشید که Blu-tack را بیش از حد به درون گوشواره‌ها فشار ندهید.

همچنین می‌توانید یک گوش پاک کن را با الکل اسپری کنید و از آن برای تمیز کردن کثیفی‌ها در قسمت مشبک استفاده نمایید. الکل اضافی در عرض چند دقیقه تبخیر می‌شود.

روش دیگر این است که AirPods خود را با یک اسفنج خشک پاک کنید و سپس با یک مسواک متوسط یا محکم به آرامی کثیفی‌ها را خارج کنید.

تمیز کردن هدفون‌های بی سیم ایرپاد پرو اپل

ایرپاد پرو دارای روکش‌های سیلسکونی داخل گوش است که در گوش شما مهرو موم می‌شود. برای تمیز کردن بهتر می‌توانید آن را جدا کنید. روکش‌های سیلیکونی را در زیر آب قرار داده و بشویید و سپس کاملاً خشک کرده و به جای خود باز گردانید.

هرگز AirPods Pro خود را زیر آب قرار ندهید. آن‌ها مقاوم در برابر آب هستند؛ اما ضد آب نیستند. بعد از اینکه روکش سیلیکونی را جدا کردید، باید ایرپاد پرو را با پارچه‌ای خشک یا مرطوب پاک کنید.

اگر در کانال بلندگو کثیفی وجود دارد، برخی از تکنیک‌های فوق را برای حذف آن امتحان کنید. باز هم هنگام تمیز کردن بیش از حد فشار ندهید.

5

تمیز کردن کیس شارژ

تمیز کردن کیس شارژ ایرپاد مخصوصاً قسمت لولای آن بسیار سخت است. توصیه می‌شود کیس شارژ را با مسواک متوسط یا محکم برس تمیز کنید زیرا این تنها راه برای از بین بردن کثیفی در بخش‌های عمیق است. در صورت نیاز برس را کمی مرطوب کنید.

اگر دستمال مرطوب یا مسواک کارساز نیست، از یک گوش پاک کن استفاده کرده و روی آن الکل اسپری کنید (هرگز الکل یا آب به طور مستقیم روی کیس اسپری نکنید) و با صبر کثیفی‌ها را از بین ببرید.

قسمت‌های مخصوص شارژ داخل کیس را هم تمیز کنید و مانند مرحله قبل برای حداکثر کارایی از الکل استفاده نمایید

در نهایت از پورت لایتنینگ غافل نشوید. یک خلال دندان چوبی برای تمیز کردن این منطقه به خوبی عمل می‌کند.

در حین تمیز کردن پورت‌ها مراقب باشید تا فشار بیش از اندازه وارد نکنید.

در حین تمیز کردن ایرپاد از چه چیزهایی استفاده نکنیم؟

برای تمیز کردن ایرپاد های اپل می‌توانید از پنبه، پارچه نرم، گوش پاک کن، مسواک، چسب Blu-tack؛ مقدار کمی رطوبت و الکل غیر مستقیم استفاده کنید.

یکی از موارد منع شده در حین تمیز کردن ایرپاد ها، استفاده از پمپ هوا فشرده است؛ به خصوص برای تمیز کرده قسمت‌های مشبک بلندگو و درگاه شارژ. این جریان هوا می‌تواند به قطعات آسیب برساند و اپل در این راستا هشدارهایی را به مصرف کنندگان داده است.

علاوه بر این مواد شوینده قوی ماند وایتکس، می‌توان به پلاستیک بدنه ایرپاد آسیب وارد کند.

در نهایت از غوطه ور کردن AirPods در آب خودداری کنید، حتی اگر AirPods Pro ضد آب دارید.

تمیز نگه داشتن ایرپاد

سعی کنید به طور مرتب آن را تمیز نگه دارید تا کیفیت دستگاه بالاتر رفته و طول عمر آن بیشتر شود.

پاک کردن ایرپاد ها یک بار در سال بسیار سخت‌تر از فرایند تمیز کردن ماهیانه آنها است اگر از ایرپاد ها بسیار استفاده می کنید و همیشه در حین ورزش آنها را در گوشتان دارید؛ بهتر است زود به زود آن را با استفاده از روش‌های فوق تمیز کنید.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها