اواخر سال 2020 منتظر آیپدها و مک بوک با نمایشگر مینی LED باشید

0
245
اواخر سال 2020 منتظر آیپدها و مک بوک با نمایشگر مینی LED باشید

اپل شروع به تغییر صفحه های OLED خود کرده است. اپل این کار را ابتدا با اپل واچ آغاز کرد و بعداً به آیفون نیز گسترش یافت و انتظار داریم در آینده راه خود را به iPad و  مک بوک ها نیز پیدا کند. با این حال ، به گفته تحلیلگر مینگ چی کو ، این ادعا ممکن است 100٪ دقیق نباشد.

مزایای مینی LED به جای OLED

مینگ چی کو تحلیلگر معروف ادعا می کند که اپل به جای OLED ، می تواند به جای استفاده از مینی LED ها روی آورد. مینگ جی کوو معتقد است که دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می شود اپل بتواند از LED های کوچک به جای OLED استفاده کند. یکی از این دلایل این است که مینی LED می تواند به جلوگیری از مشکلات سوختگی پیکسل ها کمک کند. دلیل دیگر این است که تولید آنها در مقایسه با OLED آسان تر است.

آخرین و مهمترین چیز این است که این کار به اپل کمک می کند تا وابستگی خود را به سامسونگ کاهش دهد، این شرکت اکثر پنل های OLED را در حال حاضر به اپل عرضه می کند. در عوض ، اپل می تواند برای نیازهای مینی ال ای دی خود به ال جی متوسل شود. از نظر مزایایی که مینی LED ها نسبت به OLED دارند ، می توانند دستگاه های باریک تر و سبک تری را ارائه دهند و همچنین یک رنگ گسترده ، کنتراست بالاتر و HDR را ارائه دهند.

مزایای مینی LED به جای OLED

ساخت این پانل ها بر عهده ال جی است

طبق این گزارش، شرکت LG Display وظیفه‌ی تامین پنل‌های مینی LED را بر عهده گرفته و قطعات مختلف آن هم از طرف شرکت ‌های گوناگونی تامین می ‌شود. در این گزارش آمده که آیپد پرو مورد نظر بین اواخر ۲۰۲۰ تا اوایل ۲۰۲۱ عرضه می ‌شود و بعد از آن مک ‌بوک مجهز به این نمایشگر بین سه‌ ماهه نخست تا سه‌ ماهه دوم ۲۰۲۱ روانه‌ بازار خواهد شد.

در مورد دستگاه های اپل که می توانند سخت افزار جدید را دریافت کنند ، کوو ادعا می کند که اواخر سال 2020 یا اواسط 2021 راه خود را برای iPad های ذکر شده در بالا و MacBooks پیدا خواهد کرد ، بنابراین به نظر می رسد که ما به زودی شاهد آن نیستیم و برای دیدن چنین آیپدهایی نیاز است که صبر کنیم.

ساخت این پانل ها بر عهده ال جی است

سیاست اپل در خصوص نمایشگرهای جدید

به طور کل، مینگ چی کو اعلام کرده که سیاست اپل در طول دو سال آینده روی تولید محصولات با کیفیت ‌تر به همراه فناوری ‌های نوین طراحی و ساخت نمایشگر متمرکز خواهد بود و این شرکت تمامی محصولات خود شامل آیپد، آیفون و کامپیوترهای مک بوک را به نمایشگرهای با کیفیت به همراه جدیدترین فناوری‌های ممکن مجهز خواهد کرد. گفتنی است که مینگ چی کو هنوز اطلاعاتی در مورد بازدهی این محصولات ارائه نداده است.

علاوه بر نمایشگرهای Mini LED شرکت اپل تصمیم دارد تا کیفیت تولید نمایشگرهای اولد به کار رفته در گوشی های همراه را افزایش دهد. این شرکت تمایل دارد تا از طریق رایزنی با مدیران ال جی، با کیفیت ‌ترین نمایشگرهای اولد به کار رفته در تلفن ‌های هوشمند را تولید کند و آن ‌ها را در دستگاه‌ های جدید خود مورد استفاده قرار دهد.

سیاست اپل در خصوص نمایشگرهای جدید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها