نگاهی به زندگینامه مدیر عامل هندی گوگل

0
1142
نگاهی به زندگینامه مدیر عامل هندی گوگل|کالاسودا

نگاهی به زندگینامه مدیر عامل هندی گوگل|کالاسوداکالاسودا – ساندار پیچای، مهندس و مدیر عامل اجرایی هندی تبار گوگل از سال 2015 به این سمت در شرکت گوگل منصوب شد. هنگامی که لری پیج، مدیر کمپانی مادر گوگل الفابت، پیچای را به عنوان مدیر عامل شرکت منصوب کرد، مسئولیت بسیار مهمی را به این فرد سپرد. حال نگاهی به بیوگرافی و پیشینه کاری این فرد می اندازیم.

دوران کودکی

sundra-pichai|کالاسودانام اصلی او پیچار سونداراراجان است که اکنون به اختصار به او ساندار پیچای گفته میشود. او در کودکی به حفظ کردن شماره ها معروف بودند و خانواده اش به زودی متوجه شدند که او میتواند هر شماره تلفنی که انها در تلفن چرخشی خود یک بار میگیرند، را حفظ کند. او بعدها این بخاطر آوری شماره ها به عنوان مهارتی در جلسات عنوان میکرد و باعث حسادت همکاران خود میشد. پس از علاقه اش به کامپیوتر، او اولین برنامه نرم افزاری خود را که یک بازی شطرنج بود نوشت.

تحصیلات

ساندار در  کودکی در شرایط رفاهی مطلوب بزرگ نشد، اما این مانع نشد که با پشتکاری که دارد استعدادهایش را شکوفا نکند. او مدرک تحصیلی خود را در رشته مهندسی متالورژی از یک از دانشگاه های معتبر هند دریافت کرد و توانست از دانشگاه استنفورد بورسیه تحصیلی بگیرد. رفتن به کالیفرنیا برای او سکو پرتاب بزرگی بود. او در باره گفته است: من همیشه عاشق تکنولوژی بودم و از دوران کودکی آرزوی حضور در سیلیکون ولی را داشته ام. من در دوران بچگی در مورد سیلیکون ولی بسیار خوانده ام و داستانهای زیادی را نیز از عمویم شنیده ام.

اقامت در آمریکا

در اوایل اقامتش در آمریکا او باور نمیکرد که همه چیز به طرز زیادی گران باشد، مثلا او برای خرید یک کوله پشتی 60 دلار هزینه کرد. مخارج این سفر توسط خانواده او تامین میشد. همچنین او مدام دلش برای دختر مورد علاقه اش که در هند بود تنگ میشد، دختری که بعدها با او ازدواج کرد و اکنون یک پسر و یک دختر دارند. سرانجام پیچای کارشناسی ارشد خود را در رشته علم مواد بدست آورد و در دانشکده کسب و کار وارتون پنسیلوانیا مدرک MBA خود را بدست آورد. او پیش از منصوب شدن به این سمت در گوگل، در شرکتی به نام مک کینزی به عنوان مهندس مواد و مشاور مدیر مشغول به کار شد. پس از آن نیز به شرکت Applied materials رفت تا دانش مهندسی خود را به عنوان مدیر تولید در اختیار مدیران ارشد آن شرکت بگذارد.

حضور در گوگل

او در روز اول ماه اوریل 2004 در مصاحبه گوگل شرکت کرد و پذیرفته شد. ان روز مصادف بود با معرفی سرویس ایمیل شرکت گوگل به نام جی میل و بسیاری آن را دروغ اول اوریل میدانستند. اولین مسئولیت پیچای در گوگل، مدیریت تیمی بود که روی پروژه نوار ابزار گوگل یا google search toolbar کار میکردند. پس از موفقیت پروژه اول، پروژه های بعدی نیز به او سپرده شد و او خیلی زود پله های ترقی را در این غول بزرگ کامپیوتری پیمود. ایده های ناب او کمک کرد که گوگل مرورگر اختصاصی خود به نام کروم را بسازد. امروزه کروم یکی از برنامه های محبوب و موفق دنیاست و 45 درصد از سهم وبگردی دنیا را به خود اختصاص داده است. همچنین او بر پروژه‌های مهم گوگل مثل Gmail ،Google Drive و Google Maps‌ نظارت داشته است. جالب است بدانید که در سال 2011 شرکت بزرگ دیگری به نام توئیتر قصد استخدام او را داشت که گوگل با پیشنهادی به ارزش 50 میلیون دلار، از رفتن او به توئیتر ممانعت به عمل آورد.

نظارت بر سیستم عامل اندروید

Sundar_Pichai_New|کالاسوداهمچنین در سال 2013 مسئولیت کار بزرگ دیگری  به او محول شد. نظارت بر سیستم عامل اندروید که از یک سیستم عامل عادی برای گوشی ‌های هوشمند تبدیل به پلتفرمی برای ساعت ‌های هوشمند، تلویزیون‌ ها، خودروها و سیستم ‌های پرداخت تبدیل می‌شد. اقدامات مربوط به گسترش پلتفرم اندروید هنوز هم در حال انجام است ولی پیچای درصدد است تا گوشی‌ های هوشمند اندرویدی پایین رده را هم در بازارهای نوظهور گسترش دهد. در واقع او سعی داشت که با گسترش اندروید وان، گوشی های با قیمت کم را برای 5 میلیون نفری که قصد خرید گوشی ندارند، فراهم کند.

منصوب شدن به سمت مدیر عامل گوگل

 یکی دیگر از اقدامات مهم ساندار پیچای در گوگل، خرید شرکت نست به مبلغ ۳.۲ میلیارد دلار بود. با خرید شرکت نست، گوگل به عرصه‌ی خانه‌های هوشمند هم قدم گذاشت. در سال ۲۰۱۵ و هنگامی‌که لری پیج از سمت خود کناره‌گیری کرد تا هولدینگ آلفابت را اداره کند، ساندار پیچای را به‌عنوان دست راست و جانشین خود برگزید. تحلیلگران معتقدند که ارتقای پیچای به سمت مدیر عاملی گوگل تاکتیکی از سوی لری پیج و سرگی برین برای حفظ ساندار پیچای در مانتن ویو است. لری پیج، مدیر عامل سابق گوگل بارها در مصاحبه های خود در مورد استعداد ساندار صحبت کرده و هوش او را از نظر فنی و عملکردی مثال زدنی توصیف کرده است. بدین ترتیب پیچای در سن 43 سالگی به مدیر عامل یکی از غول های بزرگ کامپیوتری دنیا در سیلیکون ولی منصوب شد و به رویای کودکی خود جامه عمل پوشاند.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها