نیویورک تایمز:چکار کنیم موبایل‌مان مثل جف بزوس هک نشود؟

0
943

هک گوشی همراه ممکن است برای هر کسی رخ دهد. اما شما با چند راهکار ساده می‌توانید مانع از این کار شوید.

به گزارش کالاسودا و به نقل از نیویورک تایمز، هک شدن گوشی همراه جف بزوس بنیانگذار و مدیر اجرایی آمازون از طریق واتساپ خبر داغی بود که چند مدت اخیر در مورد هک گوشی‌های همراه شنیدیم. هک گوشی ثروتمندترین مرد جهان کار اسانی نیست؛ اما هکرها توانستند این کار را انجام دهند.

در دو سال گذشته شاهد رشد اپلیکیشن های زیادی در زمینه ورود به حساب، فیشینگ و هک گوشی و رایانه هستیم و این بسیار خطرناک است. در این میان هر کسی می‌تواند طعمه هکرها شود؛ بنابراین با چند راهکار ساده امنیت خود را بالا برده و مانع از هک گوشی‌تان شوید.

در این راستا عواملی مانند شبکه‌های اجتماعی می‌توانند به خطر انداختن امنیت شما بیشتر کمک کنند. افراد مشهور مرتباً از زندگی خود؛ مکان‌هایی که به مسافرت می‌روند و اینکه کجا هستند پست می‌گذارند و این کار می‌تواند اطلاعات لازم را به یک دزد و هکر بدهد.

تعطیلات بدون نگرانی داشته باشید

پست گذاشتن از تمام اتفاقات و روزمرگی‌ها در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند به هکرها کمک کند. انها می‌توانند تصویر کامل‌تری از شما به دست می‌آورند. اینکه شما الان در کجا هستید؛ چه چیزی دوست دارید؛ علاوه بر این در فرصت مناسب می‌توانند با استفاده از این اطلاعات ایمیل شما را هک کنند.

به طور کلی تعطیلات مملو از خطر است. شبکه Wi-Fi هتل هرگز نباید مورد استفاده قرار گیرد، زیرا خطر هک کردن گوشی و لپ تاپ را بالا می‌برد. برخی از این شبکه‌ها وایفای با نام جعلی هتل به نمایش در می‌آیند که با کلیک و وصل شدن به آن تمام اطلاعات گوشی‌تان هک خواهد شد.

همگام سازی تلفن شما با یک ماشین کرایه‌ای نیز خطرناک است. با این کار تنها مخاطبین شما در سیستم خودرو ذخیره نمی‌شوند بلکه سارقین می‌توانند بدافزارهایی را در خودرو بکار گیرند تا به اطلاعات بیشتری دسترسی داشته باشند.

علاوه بر این سعی کنید هرگز گوشی خود را با یک ایستگاه شارژ در اتاق هتل شارژ نکنید. این کار نیز می‌تواند دسترسی به اطلاعات شخصی شما را بیشتر کند.

استفاده کودکان از گوشی همراهتان را محدود کنید

کودکان از شبکه‌های اجتماعی بیش از اندازه استفاده می‌کنند؛ اما این تمام نگرانی نیست. آن‌ها با درصد بیشتری بر روی لینک‌های مشکوک ارسال شده در ایمیل‌ها کلیک می‌کنند و این امر می‌تواند منجر به هک شدن گوشی شود.

روابط بهتری ایجاد کنید

امروزه ویدئوهای دیپ فیک بسیار رایج شده و با دست کاری در ویدئو اصلی ببینده را فریب می‌دهد. در واقع افراد با دستکاری ویدئو اصلی و قرار دادن حرکات، حرف‌ها و … یک ویدئ. دیپ فیک گمراه کننده را می‌سازند.

نمونه‌های صوتی دیپ فیک نیز وجود دارد که می‌تواند افراد را فریب دهد. این ترفندهای ساده در دیپ فیک های صوتی می‌تواند کارمندان را نیز فریب دهد. در این صورت هکرها با به دست آوردن اطلاعات و تماس با شرکت‌ها به راحتی می‌تواند به رمز وایفای و سایر اطلاعات دست پیدا کنند. از نظر کارشناسان بهترین روش برای جلوگیری از آن رابطه انسانی بیشتر بین کارمند و مشتری است.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها