هدبند هوشمندی که برای درمان بی خوابی معجزه می کند

0
660

کالاسودا_هدبند هوشمندی که برای مبارزه با بی خوابی معجزه می کند یکی از جدیدترین ایده هایی است که اخیراً برای کاربران رونمایی شده است.

این هدبند هوشمند حاصل تلاش های یک استارتاپ است. درواقع اعضای این استارتاپ ضمن طراحی هدبند هوشمند خود، شیوه های تحریک مغزی را نیز مورد تغییر قرار داده اند.

هدبندهای هوشمند انواع و اقسام مختلفی دارند . از هدبندهای تزئینی تا هدبندهای هوشمند می توانند برای کاربران کاربردی و جذاب باشند.

با این وجود هدبندهای هوشمند در نوع خود حائز اهمیت بسزایی هستند. اخیراً یک استارتاپ نوع جدیدی از  هدبند را  ساخته که با تحریک امواج مغزی خواب بهتری را برای کاربران فراهم می کند.

جالب است بدانید شرکت مذکور برای توسعه فعالیت های خود از سرمایه های دولتی استفاده کرده است.  این شرکت سرمایه ای ۲۶ میلیون پوندی دریافت کرده است. استارتاپی که هدبندهایی برای خواب بهتر می سازد، توانسته ۲۶ میلیون پوند سرمایه از شرکت جانسون دریافت کند.

این هدبند با تحریک امواج مغز خواب راحتی برای کاربر فراهم می کند. استارتاپ Dreem با استفاده از سرمایه مذکور فناوری های خواب را می سازد.

هوگ مرسیه موسس این استارتاپ ایده اصلی هدبند را در ۲۰۱۴ ارائه کرد. او در آن زمان دانشجوی مهندسی در دانشکده پلی تکنیک در پاریس بود. او هنگام همکاری با عصب شناسان متوجه شد تحریک مغز به عمیق شدن خواب کمک می کند و علاوه بر آن به افراد کمک می کند با استفاده از EEG سریع تر به خواب روند.

مرسیه درهمین راستا گروهی از محققان را استخدام و یک هدست ساده ابداع کرد که با تجهیزات الکتروانسفالوگرام  یکپارچه می شد.

 این شرکت تابه حال هزاران هد بند را فروخته که بارگیری محموله های آن از فوریه آغاز شده است.

خواب دو فاز یا مرحله دارد: مرحله حرکات سریع چشم (Rapid Eye Movement) و مرحله بدون حرکات سریع چشم. خواب در مرحله REM یا خواب همراه با رویا (Dream Sleep)، آن مرحله از خواب است که در آن مغز فعال است؛ NREM مرحله آرام یا پر آسایش خواب است. مراحل خواب از NREM به REM به‌طور پیوسته تکرار می‌شوند. هر چرخه خواب حدود ۹۰ دقیقه به طول می‌انجامد و ۴ تا ۶ بار در طول یک خواب ۷ یا ۸ ساعته تکرار می‌شود.

اختلالات رایج خواب

اختلالات رایج خواب با الگوی خواب غیرطبیعی را بدون توجه به عامل ایجادکننده می‌توان به این شکل تقسیم‌بندی کرد:

عدم توانایی درخوابیدن

اختلال در چرخه خواب و بیداری.

اختلالات مربوط به مراحل خواب یا بیداری نسبی

خواب آلودگی مفرط

اختلالات خواب