هدیه تویوتا برای شبیه ساز خودروهای خودران

0
647

کالاسودا – تویوتا ۱۰۰ هزار دلار برای شبیه ساز خودروهای خودران منبع باز سرمایه کنار گذاشته است و با کمک کار تیمی خود در صدد است که این کار را اجرایی کند.

موسسه تحقیقاتی تویوتا (TRI) اعلام کرد که مبلغ ۱۰۰ هزار دلار به مرکز کامپیوتر ویژن برای توسعه سیستم CARLA ( یادگیری ماشینی برای عمل) که یک شبیه ساز منبع باز برای رانندگی خودکار است، اهدا کرده است. برای افرادی که دوست دارند بیشتر در این خصوص بدانند باید گفت که کد Carla در Github میزبانی می‌شود.

مرکز کامپیوتر ویژن در این خصوص بیان کرده است که از این سیستم در رشد این تیم مهندسی و بهبود شبیه ساز استفاده خواهد کرد. سیستم CARLA در واقع یک تحقیق دموکراتیک در خصوص رانندگی خودکار است که از آموزش و آزمایش هوش مصنوعی رانندگان خودروهای خودران فراتر از محدودیتهای دنیای واقعی پشتیبانی می کند.

دکتر آنتونیو لوپز که مسئول این پروژه است، در یک اظهار نظر بیان کرد که آشکار است که ما نیاز به کار همکاری برای انجام این کار تا بتوانیم سیستم CARLA را به بلوغ کامل خود برسانیم و تویوتا مسئولیت انجام این کار را با سرمایه گذاری و کمکهای نقدی به عهده گرفته است تا گامی در این جهت بردارد.

این سیستم کمک می کند که به اشتراک گذاری اطلاعات از طریق توسعه AV ساده تر شود. کارلا با شبیه سازی رانندگی در محیط های شهری می‌تواند به شرکتها کمک کند که نرم افزارهای خود در شرایط مختلف را توسعه دهند. برای این کار نه تنها منبع کد بازی برای این کار طراحی شده است، بلکه استفاده از تمام دارایی های دیجیتال همانند ساختمانها و خودروها نیز رایگان است. با اخرین به روز رسانی نیز یک نسخه دیجیتالی از تسلا مدل ۳ به آن اضافه شده است.

موسسه تحقیقاتی تویوتا از کارلا به نفع خود نیز استفاده خواهد کرد. همچنین تقویت توسعه پلتفرمهای شبیه ساز منبع باز نیز به این تیم و شرکای آکادمیک و صنعتی اجازه میدهد که تبادل بهتری در مواردی همچون کدگذاری، اطلاعات و دیتا داشته باشند.

این اولین بار نیست که این موسسه TRI شروع به تقویت پلتفرم های منبع باز خود می‌کند. اخرین مورد آن نیز دو سال پیش بود، که مبلغی را به عنوان هدیه به موسسه روباتیک اهدا کرد تا ابزارهای توسعاتی و نرم افزارهای منبع باز را در زمینه رباتیک توسعه دهد. همچنین هزینه ای را نیز به موسسه Drake  داده بود،  که یک ابزار روباتیک منبع باز C++  برای ساخت سیستم های کنترلی است.

سیستم CARLA، برای توسعه، آموزش و اعتبار سنجی سیستم های خودکار رانندگی شهری طراحی شده است. علاوه بر کد های منبع باز و پروتکلها، کارلا میتواند نقشه مجازی خانه ها و خیابانها را نیز در خود شبیه سازی کند و ایجاد این کار کاملا رایگان است. پلتفرم های شبیه سازی از ویژگی های انعطاف پذیر از نظر حسگر و شرایط محیطی پشتیانی می‌کنند.

 با ما در کانال تلگرام کالاسودا به روز باشید