هشدار ؛ خطر در کمین اینترنت نسل چهارم

0
1956

کالاسودا_هشدار های جدید حاکی از وجود خطر در  کمین اینترنت نسل چهارم است. درواقع اینترنت نسل چهارم می تواند نقص هایی امنیتی داشته باشد .

به نظر می رسد همزمان با توسعه تکنولوژی مخاطرات دنیای فناوری نیز در حال افزایش هستند.برای مثال اکنون که اینترنت نسل چهارم در حال توسعه است،برخی از پایگاه های خبری، در خصوص مشکلات در مورد این اینترنت هشدار می دهند.

اما موضوع دقیقا از کجا شروع شد ؟ بر اساس پژوهش های گروهی از پژوهشگران دانشگاه آیووا  شناسای آسیب پذیری هایی جدید در فناوری نسل چهارم مخابراتی LTE  مشاهده شده است.

این آسیب پذیری ها ، باعث نمایش پیام هشدار اشتباه و ناخواسته می شود.این نقص امنیتی درواقع بخشی از پروتکل LTE  است . بنابراین چنین حملات خطرناکی می تواند به مهاجمان سایبری این امکان را بدهد تا بیش از ۱۰ نوع حمله مختلف را بر علیه شرکت ها و کاربران اعمال کنند.

این موضوع زمانی حائز اهمیت بیشتری می شود که بدانیم، هکرها  از طریق این روش می توانند اطلاعات بسیاری از کاربران را سرقت کرده و برای آنان مشکل ایجاد کنند. افزون بر این ، امکان ردگیری موقعیت مکانی  کاربران، خاموش کردن گوشی کاربران و یا ارسال پیام های هشدار ناخواسته و نا مربوط از دیگر حواشی این عملیات محسوب می شود. آسیب پذیری های مذکور  می توانند امنیت شبکه های تلفن همراه را نیز به مخاطره انداخته و داده های متنوعی را سرقت کنند. این نقص های امنیتی بر روی ۸  سیم کارت از ۱۰  سیم کارت متعلق به اپراتورهای مختلف آمریکایی با موفقیت مورد آزمون قرار گرفته اند. بررسی ها برای یافتن راه حلی برای این مشکل ادامه دارد

در پایان این گزارش فرض کنید این نوع رفتارها بر علیه فرد یا گروهی انجام شود که به لحاظ شخصیتی از مقام مهم سیاسی یا امنیتی برخوردار است و در نتیجه، فرد مذکور به خاطر یک سهل انگاری و اتصال به اینترنت نسل چهارم دچار حواشی پرشماری شود . نظر شما چیست ؟!

 با عضویت در کانال تلگرام کالا سودا فناورانه زندگی کنید