هشدار مجدد به اندروید بازهای پیشکسوت

0
386
هشدار مجدد به اندروید بازهای پیشکسوت|کالاسودا

هشدار مجدد به اندروید بازهای پیشکسوت|کالاسودا

کالاسودا_ کارشناسان امنیتی گروه Unit 42 به کاربران اندروید نوقا هشدار داد ند که در معرض یک خطر امنیتی قرار دارند .

همزمان با رونمایی از محصولات دو شرکت اپل و البته شرکت های اندرویدی شناخته شده ای مثل سامسونگ که می شود، بازار شایعات نیز به شدت داغ می شود . خبرهایی در خصوص احتمال مشکل داشتن سیستم های نرم افزاری یا سخت افزاری تلفن های همراه و مواردی مشابه از شایع ترین مواردی است که در این ایام مطرح می شود .

اکنون نیز در آستانه رونمایی از جد یدترین محصول اپل بازار شایعات گرم است . یکی از این شایعاتئ به موضوع وضعیت سلامتی اندروید بازها مرتبط است .

درواقع کارشناسان امنیتی گروه Unit 42 اعلام کرده اند ؛  در صورتی که کاربران گوشی‌های اندرویدی از نسخه‌های قدیمی این سیستم عامل استفاده کنند در معرض حمله بدافزاری بسیار خطرناکی قرار می گیرند.  بنابراین باید هرچه سریع تر و پیش از گرفتار شدن به مشکلات ویروسی به نسخه Oreo اندروید رجوع کنند .

این مشکل ناشی از نوعی حفره امنیتی و آسیب پذیری  نسخه های مختلف اندروید است که به هکرها امکان می دهد بدون نیاز به کسب اجازه قابلیت های امنیتی اندروید را دور بزنند و اطلاعات شخصی ذخیره شده در تلفن های اندرویدی را به سرعت به یغما ببرند.

از جمله اطلاعات قابل سرقت به این شیوه می توان به آدرس محل سکونت، جزییات حساب های بانکی، تصاویر، ویدئوها و دیگر داده های ذخیره شده اشاره کرد.

گروهی از پژوهشگران امنیتی در گزوه مذکور می گویند ؛ تنها مفر برای دچار نشدن به این مشکلات به روز رسانیتلفن های هوشمند به جدیدترین نسخه از سیستم عامل اندروید است .

جالب این که ؛ گوگل برای حماست از کاربران اندروید و  حل این مشکل بسته  به روزرسان را برای نسخه Oreo اندروید عرضه کرده است . بر اساس اطلاعات امنیتی تکمیلی ،کاربران برای کاهش خطرات ناشی از این آسیب پذیری باید به بخش تنظیمات یا Settings رفته و گزینه Apps را انتخاب کنند و در قسمت مربوط به هر برنامه Draw on Top را انتخاب کنند.

اگر شما نیز اندرویدی هستید وقت را هدر نداده و دست به کار شوید .

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها