هشدار پلیس فتا به کاربران فیلترشکن های موبایلی

0
674
هشدار پلیس فتا به کاربران فیلترشکن های موبایلی|کالاسودا

هشدار پلیس فتا به کاربران فیلترشکن های موبایلی|کالاسوداکالاسودا_پلیس فتا در یک بیانیه از کاربران فیلترشکن های موبایلی خواست تا در استفاده از این نوع ابزارها با هشیاری و دقت بیشتری عمل کنند .

این روزها که تلگرام و در برخی موارد اینستاگرام تحت فیلترینگ قرار دارند ، تعداد زیادی از کاربران با کمک انواع و اقسام برنامه های فیلتر شکن ، در تلاشند تا از سد فیلترینگ عبور کنند، با این وجود ، به نظر می رسد هکرها و جاسوسان اینترنتی نیز بی کار ننشسته اند و از این آب گل آلود در حال ماهی گرفتن هستند .

بر اساس گزارش هایی که توسط مرکز ماهر(مدیریت امداد و هماهنگی رخدادهای رایانه‌ای) نیز تایید شده ، حمله این بدافزارها ، با دریافت یک پیامک فریبنده که مدعی ارایه فیلترشکن از طریق یک آدرس وب است، آغاز می‌شود.با کلیک کردن کاربر روی لینک مذکور، بدافزار روی تلفن قربانی دانلود می‌شود. از کاربر در زمان نصب، مجوز دسترسی به مواردی از جمله فهرست مخاطبان و خدمات پیامک اخذ می‌شود. در ادامه بدافزار لینک انتشار خود را برای تمام افراد موجود در فهرست مخاطبان از طریق پیامک ارسال می‌کند. پس از آن فهرست مخاطبان حذف می‌شود.

متاسفانه این هکرها از اشتیاق کاربران برای حضور در شبکه های اجتماعی سوء استفاده می کنند و  هر شرکت تجاری ناامن و نامعتبر با نازل‌ترین قیمت یک vpn را برای ارائه به افراد روی سایت خود برای دانلود قرار می‌دهد که استفاده از آن‌ها اصلاً منطقی نیست . مجرمین سایبری از امنیت ضعیف و آسیب‌پذیری‌های مختلف  سوءاستفاده می‌کنند و اپ‌های وی پی ان رابه بدافزار آلوده می‌کنند. درواقع ۳۸ درصد از اپ‌های vpn در فروشگاه  google play آلوده به بدافزار هستند و نمی‌توان به آنها اطمینان کامل داشت.

در راستای همین خبرهاست که وب‌سایت پلیس فتا در گزارشی تحلیلی اشاره کرده است ؛

«هر فیلترشکن به محض اجرا روی سیستم، چندین پورت را برای اجرای دستورات باز می کند. هیچ شرکت امنیتی در هیچ کجای دنیا، امنیت استفاده از vpn و دیگر فیلترشکن‌ها را تأیید نکرده است. کاربران کامپیوتر باید بدانند که ممکن است فیلترشکن‌ها خود نوعی تروجان یا کی‌لاگر باشند که اطلاعات مربوط به نام کاربری و رمز عبور افراد را در اختیار سرور خارجی قرار دهند.»

اگر به دنبال پاسخ پرسش های خود یا دنبال کردن اخبار معتبر فناوری و امنیت سایبری هستید می توانید سری به آدرس وبسایت رسمی پلیس فتا به آدرس زیر بزنید :

www.cyberpolice.ir