همسایگی ماینرها با نیروگاه ها در ایران

0
112

جدیدترین راه حل برای بحران مصرف برق استخراج کنندگان رمز ارز، قرار گرفتن آن ها در کنار نیروگاه ها عنوان شده است.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، استخراج کنندگان رمز ارز به دلیل مصرف بیش از اندازه برق در ایران دچار بحران شده اند و دولت در تلاش است برای آن ها راه حلی ایجاد کند. اما در این میان فعالان صنعت ماینینگ خود به راه حلی دست یافته اند که از طریق آن می توانند این مشکل و بحران را حل کنند.

در این باره گفته شده که استخراج کنندگان رمز ارز در کشور برای تامین برق مورد نیاز فارم‌های ماینینگ تولید بیت کوین و ارزهای رمزنگاری شده به دنبال توافق با نیروگاه‌ها در مناطقی از جمله گیلان، مازندران و آذربایجان شرقی هستند.

این در حالی است که در حال حاضر برخی از نیروگاه‌ها که ظرفیت‌های تولید کمی دارند، از حضور ماینرها در کنار خود استقبال می‌کنند زیرا دولت برق آنها را خریداری نمی‌کند و از طرف دیگر هزینه‌ای نیز برای اتصال به شبکه سراسری پرداخت نمی‌کنند.

اما به صورت مشخص در مورد این سه استان که در تلاش هستند به صورت پایلوت این طرح را اجرا کنند جزئیاتی از نیروگاه ها منتشر شده است. در مورد گیلان اعلام شده که نیروگاه‌های گیلان از ظرفیت مازادی بالغ بر ۲۰۰ تا ۳۰۰ مگاوات برخوردار هستند که برای سودآوری بیشتر به دنبال جذب مشتریان جدید و عقد قرارداد با آنها هستند.

اما این طرح فقط درخواست مطرح شده از سوی فعالان ماینینگ نیست بلکه نیروگاه‌ها در سراسر کشور به دنبال توافق با ماینرها برای فروش برق به فارم‌های ماینینگ و تامین برق مورد نیاز مزارع استخراج بیت کوین و ارزهای رمزنگار هستند.

گفتنی است،  در حال حاضر آیین‌نامه مجوز فعالیت بنگاه‌های اقتصادی که قصد فعالیت در استخراج رمزارزها را دارند از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه شده و پیش نویس آن به دست نهادهای مختلف مرتبط با این صنعت از جمله فعالان ماینینگ ارایه شده تا بررسی های لازم را انجام داده و نظرشان را مطرح کنند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها