آمار جاعل ها را در بازی بگیرید

0
334

هم-بازی-کنید-هم-آمار-جاعل-ها-را-بگیرید|کالاسودا

کالاسودا_آمار جاعل ها و شناسایی آن ها را دوست دارید ؟ پس بازی کنید . چرا که پژوهشگران آمریکایی نوعی بازی طراحی کرده اند، که هدفش کاهش فعالیت های جعلی و ضد اجتماعی است . این بازی توسط  دانشگاه کارنگی ملون طراحی شده است.

این روزها بسیاری از افراد به بازی کردن علاقه مندند، درواقع بازی کردن، سن و سال نمی شناسد، هر فرد با هر سن و سالی دوست دارد انواع بازی های رایانه ای را انجام دهد.

درواقع بازی های کامپیوتری به سن و سال افراد مرتبط نیست. اما این روزها بازی های آنلاین شامل برخی موارد مثل تبلیغات مجازی می شود . برای بسیاری از ما رخ داده که وقتی در حال بازی هستیم با آیکون های مزاحمی که در دیدمان قرار می گیرند مواجه می شویم .

اما این آیکون ها فقط شامل تبلیغات نمی شود. گاهی این پنجره های اضافی شامل اطلاعات جعلی نیز می شوند. اما به نظر می رسد پژوهشگران نوعی بازی طراحی کرده اند که پایانی برای مشکلات خواهد بود.

همانطور که اشاره شد؛ این بازی با  هدف افزایش آگاهی در مورد دلایل رفتاری و اجتماعی گسترش اخبار جعلی،تولید شده است . نام این بازی مبتنی بر واقعیت مجازیProject Axon  است.

گروه مذکور در مرکز فناوری‌های سرگرم کننده بازی ضدجعل را تولید کرده‌اند و آن را در قالب پروژه کارشناسی ارشد خود ارائه کرده‌اند.

در این بازی تلاش شده این موضوع بررسی شود که دلایل روانشناسانه پذیرش برخی اخبار جعلی توسط افراد چیست و چرا برخی از این اخبار به طور ناخودآگاه توسط انسان رد می شود.

موضوع این بازی نبرد برخی تمدن‌های بیگانه با یکدیگر است و در جریان بازی اخبار جعلی و دروغینی نیز به نمایش در می‌آید که بر روند بازی تاثیر می‌گذارد. قضاوت کاربران بازی از تمدن رقیب بر مبنای همین اخبار صورت می‌گیرد که از طریق یک برنامه موبایلی در اختیارشان قرار می‌گیرد.

گروه سازنده در تلاشند از طریق این بازی نحوه تاثیرگذاری بر ذهن افراد برای عدم پذیرش اخبار جعلی را نیز بررسی کنند تا پذیرش این نوع اخبار توسط مردم دشوارتر شود.

بر این اساس بازی مذکور را می توان یک بازی فرهنگ ساز نیز تلقی کرد .

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها