هوش مصنوعی، فکر و ذکر مدیر سافت بانک شد

0
394

کالاسودا – ماسویاشی سان، بنیانگذار یکی از غول های تکنولوژی به نام سافت بانک و یکی از ثروتمندترین افراد ژاپن می گوید که ۹۷  درصد از زمان و مغز را به حوزه هوش مصنوعی اختصاص داده است.

او روز گذشته اعلام کرد که این شرکت به میزان ۴۹ درصد افزایش سود داشته است. این افزایش سود به طور عمده توسط عملکرد قوی این شرکت از تحریک ۱۰۰ میلیارد دلاری صندوق بین المللی Vision به دست امده است. صندوق Vision بزرگترین صندوق فناوری در جهان است که توسط صندوق رفاه عربستان سعودی و شرکتهایی همانند اپل پشتیبانی می شود.

سافت بانک با استفاده از صندوق Vision سرمایه گذاری های زیادی را در زمینه هایی همانند کشاورزی، حمل و نقل، ماهواره ها ، سیستم های پرداخت، تراشه های یارانه ای و تجارت الکترونیک به انجام رسانده است. سرمایه گذاری شامل طراحی تراشه های ARM ، استارتاپ های دنیای مجازی، تجهیزات فضایی WeWork و اپلیکیشن ها به انجام می رساند.

برخی منتقد استراتژی های سرمایه گذاری سافت بانک هستند، اما دیدگاه مدیر این شرکت روی یک مسئله متمرکز شده است: هوش مصنوعی. سان می گوید: ممکن است به نظر برسد که ما بدون ثبات روی یک مسئله سرمایه گذاری کرده باشیم، اما آن موضوع مشترک باید هوش مصنوعی باشد. موضوعی که ۹۷ % در ذهن و زمان من را به خود اختصاص داده است.

در حالی که هوش مصنوعی در حال حاضر برای برتری جستن در انجام وظایف مورد استفاده قرار می گیرد، روباتهایی در آینده پا به عرصه وجود می گذارند که آی کیو ۱۰ هزار خواهند داشت. سافت بانک سود عملیاتی ۷۱۵ میلیارد پوند را برای سه ماهه اوریل و ژوئن گزارش کرد. که به میزان ۳ میلیارد پوند از ۴۷۹ میلیارد پوند سال گذشته افزایش یافته است.

سافت‌ بانک، شرکت هلدینگ خوشه ‌ای ژاپنی، در حال حاضر بزرگ‌ترین سرمایه ‌گذار فناوری در دنیا به‌ حساب می‌آید و تا به امروز از شرکت‌ های بی ‌شماری در این عرصه حمایت مالی به‌ عمل آورده است. سافت‌بانک در سال ۱۹۸۱ توسط ماسایوشی سان، کارآفرین و سرمایه‌دار ژاپنی، در توکیو بنیان‌گذاری شد و در سال ۲۰۱۱ ارزش بازار آن معادل ۴۳٫۵۲ میلیارد دلار برآورد گردید.

دفتر مرکزی این شرکت در شهر توکیو، ژاپن قرار دارد و سهام آن در بازار بورس نیویورک و بورس توکیو معامله می‌شود. در سال ۲۰۱۳ اقدام به خریداری ۷۸٪ درصد از سهام شرکت آمریکایی اسپرینت نکستل، به ارزش ۲۱٫۶ میلیارد دلار نمود. این شرکت در ابتدا کار خود را به‌عنوان توزیع ‌کننده‌ی نرم ‌افزار آغاز کرد؛ اما امروزه در عرصه‌های مختلفی همچون ارتباطات مخابراتی، فناوری اینترنت، حمل‌ونقل، دانش مالی، رسانه، رباتیک، سرمایه‌گذاری خطرپذیر و بسیاری حوزه‌های دیگر فعالیت می‌کند.

 با ما در کانال تلگرام کالاسودا به روز باشید