هوش مصنوعی انویدیا ویدئوهای اسلوموشن می سازد

0
447

کالاسودا – اگر خواهان تولید ویدئوهایی با حرکات اهسته و جذاب باشید، تکنولوژی اسلوموشن می تواند بسیار کاربردی باشد.

بسیاری از سازندگان تجهیزات موبایلی در حال حاضر توانایی فیلمبرداری با سرعت آهسته را یکی از برتری های گوشی های خود طراحی میکنند. این کار نیازمند پردازش بالا و پردازنده قدرتمند و وجود حافظه است که بتواند فیلم گرفته شده را رویش ذخیره کرد.

این پردازنده ها درگوشی های میان رده به بالا یافت میشود، با این حال انویدیا راهکاری نوین برای گوشی هایی که خواهان فیلمبرداری اسلوموشن با قدرت بالا هستند، دارد.

هوش مصنوعی انویدیا قادر است ویدئوهای ۳۰ فریم بر ثانیه را به فیلمهای اسلوموشن ۲۴۰ فریم بر ثانیه تبدیل کند. در فیلمهایی که از آن گرفته شده است، میتوانید تفاوت این فیلمها با هوش مصنوعی و بدون آن را ببینید.

با کار با تجزیه و تحلیل دو فریم مختلف و ایجاد یک فیلم میانجی انجام میگیرد که توسط ردیابی حرکت اشیا در یک فریم به فریم بعد منتقل میشود. انویدیا در این باره میگوید که هوش مصنوعی جدید پردازنده این شرکت قادر است  تا ۷ فریم میانجی تولید کند که منجر به کسب نتایج دقیق در ساخت فیلمهای اسلو موشن شود.

اما این سیستم محدودیت هایی نیز دارد. ابتدا هوش مصنوعی باید اموزش ببیند که با نوع خاصی از فیلم کار کند تا پس از آن الگوبرداری کند.

البته این ویژگی اکنون قابل بهره برداری به صورت تجاری نیست، اما یک معجزه بزرگ از طرف انویدیا است که نشان میدهد هوش مصنوعی میتواند نقش مهمی در بهبود ضبط ویدئوی اسلوموشن در گوشی های هوشمند در آینده ایفا کند.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید