هوش مصنوعی سیگاری ها را شناسایی می کند!

0
340

کالاسودا – شرکت های مایکروسافت و شل در پی ساخت یک سیستم هوش مصنوعی هستند که می تواند افراد سیگاری را در میادین نفتی یا حتی پمپ بنزین ها شناسایی کند.

بسیاری از افراد هنگام ورود به پمپ های بنزین و ایستگاه های گاز با افرادی روبرو می شوند که بدون توجه به علائم در گوشه و کنار در حال سیگار کشیدن هستند. شاید آنها از کنار علائم “لطفا سیگار نکشید” بی توجه عبور می کنند و این رفتارهای بی پروای آنها، ممکن است موجب نگرانی دیگر مردمی شود که در آن مکان ایستاده اند.

همچنین در میادین نفتی نیز برخی کارگران چنین رفتارهای بی پروایانه ای به انجام رسانده و در گوشه و کنار محیط کار بدون توجه به اخطارها سیگار می کشند. اکنون مایکروسافت و شرکت نفتی شل برای حل این مشکل می خواهند از هوش مصنوعی برای شناسایی افرادی که مخفیانه سیگار می کشند، استفاده کنند.

بدین ترتیب بازدیدکنندگان ایستگاه های گاز و ماموران ناظر بدون استرس از انفجار القوه می توانند به بازدید این مراکز بپردازند و کنترل سیگاری ها را به هوش مصنوعی بسپارند. این سیستم با استفاده از هوش مصنوعی Azure مایکروسافت در سرویس اینترنت اشیا برای شناسایی و مقابله با افراد سیگاری در ایستگاه های گاز  به کمک شرکت شل آمده است. در حال حاضر این سیستم در دو ایستگاه شل در تایلند و سنگاپور در حالت آزمایشی به انجام رسیده است. ایستگاه های شل با استفاده از دوربین های ویدئویی و دستگاه های مبتنی بر هوش مصنوعی، اطلاعات را به فضای ابری مایکروسافت ارسال می کنند.

بر کسی پوشیده نیست که سیگار یا هر نوع ماده آتش زا در حکم سم بر علیه ایستگاه های توزیع گاز عمل می کند. سیگار کشیدن خطرات ایمنی جدی را ایجاد می کند زیرا ممکن است منجر به آتش سوزی یا انفجار شدید شود. بنابراین سخت گیری در این زمینه یکی از اصول پایه و احتیاطی کار در محیط های نفتی و میادین گازی و همچنین پمپ بنزین های سطح شهر است.

سیستم هوش مصنوعی جدید مایکروسافت و شل با کمک دوربین ها می تواند مناطقی که در آنجا افراد در حال سیگار کشیدن هستند را به صورت بالقوه شناسایی کرده و اطلاعات را به فضای ابری میفرستد. یک نوتیفیکشن هشدار برای مدیر ایستگاه ارسال شده و او را با خبر می کند تا رفتار کارمندان را کنترل کرده و نظارت بیشتری بر آنها داشته باشد. همه این فرآیند در کسری در ثانیه اتفاق می افتد و داده های اولیه با سرعت بالا در رایانه هایی قدرتمند پردازش می شود. این سیستم هوش مصنوعی در مناطق دیگری از جمله حفاری های دریایی و پالایشگاه ها نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها