دیجیتالی کردن آرشیو نیویورک تایمز با کمک هوش مصنوعی گوگل

0
656
دیجیتالی کردن آرشیو نیویورک تایمز با کمک هوش مصنوعی گوگل

دیجیتالی کردن آرشیو نیویورک تایمز با کمک هوش مصنوعی گوگلکالاسودا – گوگل از هوش مصنوعی برای کمک به دیجیتالی کردن آرشیو روزنامه نیویورک تایمز بهره می گیرد.

در روزگار قدیم که اینترنت وجود نداشت، مردم اخبار را از رادیو، تلویزیون و روزنامه ها دریافت می کردند که مهم ترین منبع خبری در سراسر دنیا محسوب می شد و مردم از آن در مورد آنچه در دنیا اتفاق می افتاد آگاه می شدند.

دسترسی به اطلاعات کاغذی ارزشمند

با این حال با توجه به اینکه بسیاری از این اطلاعات در رسانه های فیزیکی مانند کاغذ نوشته شده و در آن از عکس های واقعی و طبیعی استفاده شده است، دسترسی به این اطلاعات از طریق اینترنت دشوار است چرا که هیچ منبعی در این خصوص در فضای مجازی وجود ندارد.

با این حال گوگل امیدوار است که از پلتفرم هوش مصنوعی خود برای کمک به دیجیتالی کردن چنین اطلاعاتی استفاده کند و در این راه از همکاری با نیویورک تایمز بهره برده است. طی این همکاری قرار است انتشارات Morgue که محلی برای ذخیره سازی اصلی عکس هایی است که تاریخ چاپ آنها به قرن 19 میلادی بر می گردد، دیجیتالی شود. این انتشارات بین 5 تا 7 میلیون تصویر قدیمی از روزنامه ها و عکس های قدیمی وجود دارد.دیجیتالی کردن آرشیو نیویورک تایمز با کمک هوش مصنوعی گوگل

فهرست بندی خودکار توسط هوش مصنوعی گوگل

دیجیتالی کردن کتب و نوشته های قدیمی و عکس ها و اسناد چیز جدیدی نیست، اما استفاده از هوش مصنوعی در این راه رویکردی است که می توان آن را جدید دانست. این هوش مصنوعی قادر است تا نه تنها اطلاعات را اسکن کند، بلکه متن همراه تصویر را نیز بررسی می کند تا به محتوای دقیقی نسبت به آن تصویر دست پیدا کند. این کار به نوبه خود به سیستم هوش مصنوعی گوگل این اجازه را می دهد که فهرست بندی و طبقه بندی تصاویر و نوشته ها را به صورت خودکار به انجام برساند. همچنین این به این معنی است که در آینده تلاش برای دسترسی به این عکس ها آسان تر خواهد بود، زیرا آنها بر اساس نحوه ذخیره سازی و آرشیو شدن با کمک سیستم هوش مصنوعی گوگل قابل سرچ شدن هستند.

شرکت گوگل در این مورد گفته است: «کمک به نیویورک تایمز در این زمینه می تواند روند آرشیو تصاویر را تغییر دهد و آن را متناسب با ماموریت گوگل برای سازماندهی اطلاعات جهانی و در دسترس پذیر کردن آن کند. ما امیدواریم که با اشتراک گذاری آنچه که انجام داده ایم بتوانیم نه تنها ناشران، بلکه سازمان های بیشتری را درگیر این قضیه کنیم و از ابزارهایی مانند سرویس ابری، Cloud SQL و … برای حفظ و به اشتراک گذاری تاریخ غنی مطبوعات بهره ببریم.»

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها