اولین گردشگری که به دور ماه می چرخد، چه کسی است؟

0
440

کالاسودا شرکت اسپیس ایکس هویت اولین گردشگر فضایی خود را که قرار است همراه فضاپیمای این شرکت به ماه سفر کند، مشخص کرد. یوساکو مائزاوا، میلیاردر و موسس برند خرده فروشی Zozotown قصد دارد در این سفر به نیمه تاریک ماه سفر کند.

از آخرین باری که فردی قدم به کره ماه گذاشت، ریچارد نیکسون همچنان رئیس جمهور بود و پینک فلوید در حال ضبط آلبوم خود به نام «نیمه تاریک ماه» بود. در حالی که برنامه های گردشگری SpaceX برای گردش به دور ماه و برنامه ریزی برای ماموریت تفریحی گردشگران به دور ماه بود، این شرکت اخیرا نام اولین مسافر یا گردشگر خود برای این هدف را مشخص کرده است.

هنوز مسائل نامشخص زیادی در مورد برنامه ارسال گردشگران فضایی به ماه وجود دارد. اما در عین حال شرکت اسپیس ایکس، هم اکنون در دوره ‌ای موفقیت ‌آمیز به سر می ‌برد و هویت اولین توریست خود را مشخص کرده که یوساکو مائزاوای ژاپنی است.

ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت SpaceX در یک نشست خبری در مقر اصلی این شرکت در هاتوران کالیفرنیا روز گذشته در این مورد پاسخگوی سوالات مخاطبان خود بود و گفت که می خواهد بشریت را به تمدن چند سیاره ای در سریع ترین زمان ممکن بفرستد و امیدوار است که مردم در مورد آینده این موضوع هیجان زده باشند. در ماموریت مذکور فضاپیما فقط در مدار ماه گردش میکند اما روی آن فرود نمی آید.

 

رویای سفر به ماه

همچنین مائزاوا اولین توریست ماه نیز در این زمینه صحبت و بیان کرد: «از زمانی که بچه بودم، ماه را دوست داشتم. هنگامی که به آن نگاه می کردم، افکار تخیلی در سر می پروراندم  و خودم را در آنجا حس می کردم. به همین دلیل است که اکنون این فرصت را از دست نمی دهم و می خواهم به ماه سفر کنم.»

ایلان ماسک همچنین مشخصات جدیدی از فضاپیمای BFR که مائزاوا قرار است با آن سفر کند، ارائه داد. فضاپیمای بیگ فالکون از موشک های فالکون هوی برای به آسمان فرستادن این فضاپیما به ماه و بازگشت آن به زمین استفاده می کند. این سفینه که گنجایش 100 نفر و فضای 1100 مترمکعبی دارد، محموله های همراه مسافران و آب و موادغذایی آنها را نیز با خود جا به جا می کند. اطلاعات مربوط به جزئیات فنی این فضاپیما در مورد چگونگی پشتیبانی، ناوبری و اقدامات ایمنی در کنفرانس خبری مسکوت باقی ماند.

جالب است بدانید که در این سفر مائزاوا تنها نیست. او شش تا هشت هنرمند از میان نقاشان و مجسمه سازان تا طراحان مد و معماران انتخاب می کند تا با او سفر کنند. مائزاوا از ماسک نیز دعوت کرده تا در این سفر همراه او باشد. ایلان ماسک نیز این احتمال را رد نکرد و گفت: شاید ما با هم به این سفر رفتیم. ماسک در خصوص این اتفاق بسیار هیجان دارد و این تجربه را شگفت انگیز خوانده است.

با ما در کانال تلگرام کالاسودا همراه باشید