واحد خود ران GM  سنسورهای هوشمندLIDAR را خریداری کرد

0
321
واحد خود ران GM  سنسورهای هوشمندLIDAR را خریداری کرد|کالاسودا

واحد خود ران GM  سنسورهای هوشمندLIDAR را خریداری کرد|کالاسوداکالاسودا_شرکت خودروسازی جنرال موتورز در حال کار روی سیستم خودروهای خودرانش است و با همین هدف قصد دارد Strobe را خریداری کند که پشتیبان اصلی  سنسورهای LIDAR است.این سنسورها به وسایل نقلیه مستقل کمک می کند “اطراف” خود را بهتر ببینند.

بر طبق گفته کایلی وگت، مدیر عامل کروز،مهم ترین وجه تفاوت این وسیله با دیگر وسایل موجود در بازار  این است که با موفقیت LIDAR یک تراشه واحد  است که وابستگی به تعداد زیادی سنسور را یک جا از میان بر می دارد

این موضوع در بلند مدت کمک خواهد کرد که تولید و راه اندازی ماشین های خود ران تسریع شده و بتوان در هر منطقه روستایی و خارج از محدوده تکنولوژی نیز با کمک سنسورهای هوشمند از آن استفاده کرد.

واحد خود ران GM  سنسورهای هوشمندLIDAR را خریداری کرد|کالاسوداسیستم کروز در حال حاضر خدمات تاکسی خود را در سان فرانسیسکو ارائه می دهد، اما این سیستم محدودیت هایی گسترده دارد. و می توان گفت فعلا در مرحله آزمایشی است .

کروز امیدوار است که این سرویس را برای شهرها و مردم بیشتری ارائه  کند. سنسورهای استروب، داده های فاصله و سرعت را  تشخیص می دهد که می توانند در برابر سنسورهای دیگر آنها نظیر رادارهای موقعیتی یک ویژگی ممتاز در نظر گرفته شود.

هنگامی که انواع دوربین،LIDAR و RADAR در کنار یکیدگیر استفاده شوند، می توانند یکدیگر را به یک مجموعه حساس قوی و متضاد مقاوم تبدیل کنند که در طیف وسیعی از شرایط محیطی و روشنایی تاثیرگذار خواهد بود.

واحد خود ران GM  سنسورهای هوشمندLIDAR را خریداری کرد|کالاسوداالبته، ذکر این نکته ضروری است که ؛هنگامی که کروز سال گذشته به GM فروخته شد، خود را به عنوان یک شرکت راننده «کامپوزیت کامل» معرفی کرد که بتواند تمام قطعات لازم را طراحی کرده و بسازد.

 در آن زمان، وگت بر این باور بود که سرمایه گذاری GM در کروز به شرکتش کمک می کند تا سریعتر از رقبای خود به یک راه حل کامل راه پیدا کند. اکنون به نظر می رسد اگرچه این مسیر تا حدی پیش رفته است اما به راحتی تکمیل نخواهند شد.

LIDAR یک عنصر کلیدی در رانندگی مستقل است، که به دنبال شکار خودروسازان بزرگ و شرکت های فن آوری است تا هر گونه راه اندازی با مهارت ها و دانش فنی مورد نیاز برای تولید این سنسورهای لیزر پیچیده را بر طرف  کند.

سال گذشته، فورد ۱۵۰ میلیون دلار در Velodyne، یکی از بزرگترین تولید کنندگان LIDAR، سرمایه گذاری کرد. تا همین اواخر، Waymo نیز قبل از انتقال به LIDAR خود، در خودروهای خود از سنسور Velodyne استفاده کرد.

اخیرا نیز ، تویوتا اعلام کرده با راه اندازی LIDAR Luminar برای کمک به قدرت خودروهای آزمایشی خود کار خواهد کرد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها