استفاده اینستاگرام از واقعیت افزوده برای پیشبرد فروش

0
229
استفاده اینستاگرام از واقعیت افزوده برای پیشبرد فروش

اینستاگرام در ابتدا به عنوان بستری برای کاربران علاقه مند به عکس و تصاویر تبدیل شد تا عکس ها را با یکدیگر به اشتراک بگذارند ، اما از آن زمان به بعد به چیزی بیش از این تبدیل شده است.

پلتفرم جدید برای خرید از اینستاگرام

در حقیقت اینستاگرام اکنون به سکویی تبدیل شده است که مشاغل می توانند از آن برای اعلام محصولات یا خدمات آتی استفاده کنند و در برخی موارد حتی به کاربران امکان خرید آن را نیز می دهند.

در حقیقت ، اینستاگرام برای کمک به تقویت بستر خرید خود ، از پلتفرم Spark AR فیس بوک استفاده می کند که به کاربران امکان می دهد قبل از خرید محصولاتشان را با واقعیت افزوده امتحان کنند. این بدان معناست که اگر می خواهید ببینید که آن جفت عینک آفتابی یا رژ لب چگونه به نظر می رسد، می توانید قبل از تصمیم گیری در مورد خرید یا نخریدن ، آن را تقریباً امتحان کنید.

نحوه خرید با واقعیت افزوده در اینستاگرام

نحوه خرید با واقعیت افزوده در اینستاگرام

برای استفاده از این قابلیت، کاربران باید محصول خود را پیدا کنند و قبل از اینکه آن را در سبد خرید خود قرار دهند با استفاده از گزینه فیلتر واقعیت افزوده، آن محصول را امتحان کنند. ضمن اینکه کاربران می‌توانند تجربیات استفاده از واقعیت افزوده را از طریق استوری با دیگران به اشتراک بگذارند و به این ترتیب سایر کاربران نیز به لینک محصول دسترسی پیدا می‌کنند و می‌توانند آن را امتحان و در نهایت خریداری کنند.

شرکت های مشارکت کننده

اینستاگرام تائید کرده است که برنامه آزمایشی اش در این خصوص را راه اندازی کرده است و در حال حاضر تنها محصولاتی از شرکت های Ray-Ban, Warby Parker, MAC و Nars در آن مشارکت داشته اند. می توانیم فرض کنیم که سر انجام مارک های بیشتری به این لیست اضافه می شوند، اما در حال حاضر این همان چیزی است که در اختیار خریداران قرار گرفته است.

واقعیت افزوده به خریداران اینستاگرامی کمک کند تا محصولات خاص را برای خود تست کنند. تکنولوژی به کار رفته در این زمینه مشابه تکنولوژی موجود در بسیاری از افکت های دوربین اینستاگرام و تبلیغات واقعیت افزوده موجود در فیسبوک است.

شرکت های پیشرو در واقعیت افزوده و خرید اینترنتی

اینستاگرام و فیس بوک اولین شرکت هایی نیستند که از AR استفاده می کند تا به مشتریان فرصتی دهند که قبل از خرید محصولات را امتحان کنند. در گذشته برنامه های متنوعی راه اندازی شده اند که از فناوری استفاده می کنند، اما دفعه بعد که اینستاگرام را باز می کنید، این می تواند یک ویژگی جالب برای امتحان کردن باشد. لازم به یادآوری است سال گذشته بود که اسنپ چت، اپلیکیشنی که اینستاگرام بسیاری از قابلیت‌هایش را از آن وام گرفته نیز سال گذشته دسترسی به ابزار Lens Studio خود را برای کاربرانش آزاد کرد و چندی بعد محصولی به نام Lens Explorer منتشر نمود تا کاربران بتوانند فیلترهای واقعیت افزوده مورد علاقه‌‌شان را در آن بیابند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها