با کمک هدست واقعیت مجازی خرید کنید!

0
356

کالاسودا – والمارت به‌زودی امکانی را پدید خواهد آورد که توسط آن و با کمک واقعیت مجازی می‌توانید فرآیند خریدتان را انجام دهید. دو پتنتی که از این ویژگی جدید منتشرشده، یک نمایشگاه واقعیت مجازی را در فضای فروشگاهی نشان می‌دهد.

در همین راستا به نظر می‌رسد خرید مجازی پروژه آتی این شرکت باشد. این شرکت دو حق امتیاز ثبت کرده که مربوط به یک نمایشگاه واقعیت مجازی است. مشتریان با مراجعه به آن و با کمک هدست های واقعیت مجازی می‌توانند خرید کنند.

ایده اصلی این پروژه آن است که به مشتریان اجازه می‌دهد به‌جای خرید از فروشگاه‌های واقعی، با کمک واقعیت مجازی کالاهای موردنظرشان را از قفسه‌های مجازی بخرند. این کالاها برای آن‌ها ارسال می‌شود.

شرکت والمارت مدتی‌ است که به مقوله واقعیت VR یا واقعیت مجازی توجه زیادی نشان داده و هزینه‌های زیادی برای این کار می‌گذارد. بلومبرگ گزارش داده است که این شرکت برای دوپتنت جدیدی که در همین راستا منتشر کرده است، یک فضای نمایشگاهی (شوروم) با کمک واقعیت مجازی ارائه کرده که مشتریان می‌توانند از طریق هدست‌های واقعیت مجازی این شرکت به بازدید از محصولات و خرید آن‌ها اقدام کنند. ایده پشت پرده این کار این است که مشتریان به‌جای تجربه خرید سنتی در یک فروشگاه، از تکنولوژی واقعیت مجازی برای انتخاب اقلام در قفسه‌های مجازی استفاده کنند.

والمارت این ایده را در ماه فوریه با کمک یک استارت‌آپ واقعیت مجازی راه‌اندازی کرد تا با استفاده از تجربیات این استارت‌آپ ایده خود را واقعیت بخشد. همچنین در ماه ژوئن نیز یک تور خرید مجازی را راه‌اندازی کرد. با استفاده از این ویژگی، کاربران می‌توانند در فروشگاه واقعیت مجازی حرکت کنند، ده‌ها محصول مورد نیاز خود را بیابند و اگر بخواهند راجع به یک محصول اطلاعات بیشتری کسب کنند و به صفحه راهنمای محصول دسترسی پیدا کنند.

 والمارت با هدف ایجاد تجربه جدید خرید برای مشتریان خود، شروع به اجرای تعدادی از خدمات و فناوری‌ها کرده است که بسیاری از مردم از آن‌ها به‌عنوان راه‌های جایگزین برای خرید استفاده می‌کنند. این تلاش‌ها و خدمات شامل سرویس‌های دیگری همانند Pickup Towers، کیوسک‌های اتوماتیک، تحویل مواد غذایی و خرید مبتنی بر متن و… است که هدف آن‌ها بهتر شدن رقابت در مقابل آمازون است.

والمارت شرکت خرده‌فروشی آمریکایی است که دارای بزرگ‌ترین شبکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای مواد غذایی، سوپرمارکت‌ها و هایپرمارکت‌ها در جهان است. این شرکت در سال ۲۰۱۲ پس از شرکت‌های رویال داچ شل و اکسان‌موبیل در رتبه سوم از بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان قرار گرفت. در سال مالی ۲۰۱۳ شرکت والمارت با درآمدی معادل ۴۶۹ میلیارد دلار، به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت جهان بر پایه میزان درآمد شناخته شد.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید