وقتی ایلان ماسک مدیر مدرسه پسرانش  می شود

0
2454

کالاسودا_ایلان ماسک مدیر اجرایی تسلا  قصد دارد مدیر مدرسه شود. البته این مدرسه با مدرسه هایی که ما به شکل رایج در ذهن داریم بسیار متفاوت است.

شاید ایده ایلان ماسک برای تغییر شرایط آموزش و پروش با آن چه در ذهن ما است تفاوت هایی داشته باشد.ایلان ماسک قصد دارد   برای آموزش فرزندانش و دیگر نابغه‌های محلی اطراف خود مدرسه های خصوصی تجربی بسازد.

یک ضرب المثل مشهور بین اطرافیان ایلان ماسک وجود دارد که می گوید؛ اگر “ایلان ماسک از چیزی خوشش نیاید، نسخه مخصوص به خودش را می‌سازد.”

جالب است بدانید  این دقیقا راهی است که برای آموزش ۵ پسرش در پیش گرفته است. فرزندان این کارآفرین میلیاردر در مدرسه‌ای فوق ‌العاده و منحصربه‌فرد در مقر اسپیس ایکس در کالیفرنیا درس می‌خوانند.

البته طی ۴ سال گذشته پنج پسر ماسک، تعدادی از فرزندان کارکنان اسپیس ایکس و برخی از دانش‌آموزان باهوش لس‌انجلس در مدرسه‌ای تجربی درس خوانده‌اند که در مقر اسپیس ایکس واقع شده است.

مدرسه مذکور روش های متفاوت و منحصر به فرد دارد . درواقع این مدرسه روش‌های آموزشی غیرمعمولی دارد. گزارش‌ها حاکی از آن است که در این مدرسه به دانش‌آموزان اجازه داده می‌شود درس‌هایی که دوست ندارند را کنار بگذارند و برای مقابله با مخلوقات هوش مصنوعی شعله‌افکن بسازند.

اما این مدرسه چندان جدید نیست و باوجود این که چند سالی از شروع فعالیت این مدرسه می‌گذرد اما جزئیات آن همچنان یک راز باقی مانده است. این مدرسه نه تنها حسابی در شبکه‌های اجتماعی ندارد بلکه روند واضحی برای ارسال تقاضانامه و ثبت‌نام نیز ندارد.

اکنن اطلاعاتی از این مدرسه فاش شده است که تا حدودی نشان داده است در این مدرسه مخفی چه می‌گذرد.این مدرسه «Ad Astra» نام دارد که معنی آن «پیش به سوی ستاره‌ها» است و دانش‌آموزان آن به طور متوسط ۱۰ سال سن دارند.

مدرسه مذکور، در سال ۲۰۱۴ تاسیس شده است، در ابتدا در خانه‌‌ای مجلل در کالیفرنیای جنوبی قرار داشته اما بعدها به مقر اسپیس ایکس منتقل شده است. در مدرسه Ad Astra دروس سنتی را به شکل تجربی به دانش‌آموزان یاد می‌دهند.

این مدرسه خصوصی توسط ایلان ماسک مدرسه را برای پنج پسرش تاسیس کرده است. مدیر اجرایی اسپیس ایکس از همسر سابقش یک دوقلو ۱۲ ساله به نام گریفین و خاویر و یک سه قلو ۱۰ ساله به نام دیمین، ساکسون و کای دارد.

ایلان ماسک به عنوان ۳۸ امین فرد قدرتمند جهان، ۱۵ امین ثروتمند در حوزهٔ تکنولوژی و ۱۰۰ امین میلیاردر جهان در سال ۲۰۱۵ شناخته شده‌است. دارایی خالص او در سال ۲۰۱۵، ۱۳٫۹ میلیارد دلار و در حال حاضر ۱۰٫۷ میلیارد دلار برآورد شده‌است.

ایلان ماسک دومین کارآفرین (اولین نفر جیمز اچ کلارک بود) در سیلیکون ولی بود که موفق شد سه شرکت با ارزشی بیش از ۱ میلیارد دلار – پی پل، اسپیس ایکس و تسلا موتورز- را ایجاد کند. ایلان ماسک زندگی کاری خود را به تکنولوژی‌های فضایی و انرژی‌های جایگزین اختصاص داده‌است.

 با ما در کانال تلگرام کالاسودا به روز باشید