وقتی فناوری قربانی سیاست های غلط می شود

0
1678

کالاسودا_قربانی شدن فناوری ،آن هم به خاطر سیاست موضوعی بسیار منفی و آزاردهنده است. در این میان، فناوری نمی تواند راه خود را آن گونه که انتظار می رود با سرعت و جسارت طی کند.

اخیرا دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا فرمانی را امضا کرده که بر اساس آن یکی از مهم ترین ادغام های تاریخ منحل شده است. درواقع ترامپ مانع از ادغام شرکت کوالکوم در برودکام خواهد شد .

اما پرسش این جا است که چرا رتامپ باید در برابر چنین اقدامی در جهان فناوری قد علم کرده و فاز مخالفت سر دهد ؟ کاخ سفید در توضیح علت این مخالفت به وجود اسناد و مدارک معتبری اشاره کرده که نشان می دهند این انتقال امنیت ملی آمریکا را تهدید می کند.

اما آیا چنین ادعایی واقعا صحت دارد ؟! جالب است که یک هفته پیش نیز وزیر دارایی آمریکا هم بر ضد این توافق سخن گفته و مدعی شده بود تصاحب کوالکوم توسط برودکام جایگاه آن در مذاکرات مربوط به استانداردسازی فناوری ارتباطی نسل پنجم را تضعیف کرده و به شرکت های چینی مانند هواوی کمک می کند تا نظرات و علائق خود را به طرف آمریکایی دیکته کنند.

اگر به این اظهار نظرها استناد کنیم نتیجه می گیرم که باز هم پای چینی ها در میان است . اما نمی توان فراموش کرد که کوالکوم یکی از بزرگترین شرکت های آمریکایی سازنده پردازنده و تراشه برای استفاده در محصولات الکترونیک و به خصوص گوشی های هوشمند است .

این عدم موافقت ترامپ باعث شد، کوالکام یک ضرر سنگین را متحمل شود، چرا که برودکام برای خرید کوالکوم ۱۱۷ میلیارد دلار پیشنهاد در چنته داشت . بنابراین، اگر این معامله عملی می شد به بزرگترین توافق در تاریخ شرکت های فناوری ایالات متحده مبدل می شد.

 با ما در کانال تلگرام کالاسودا همراه باشید