پایان صدور کارت ملی هوشمند در ۹۸

0
231

با وجود اینکه ۸ میلیون ایرانی هنوز کارت ملی هوشمند ندارند اعلام شده که صدور کارت ملی هوشمند تا آخر امسال پایان می یابد.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، صدور کارت ملی هوشمند از سال ۹۶ کلید خورده و بسیاری از ایرانی ها این کارت را دریافت کرده اند اما عده زیادی نیز با اعمال تحریم ها نتوانستند کارت ملی هوشمند دریافت کنند. این افراد تمام مراحل دریافت این کارت را طی کرده اند اما به دلیل نبود قطعه ای از کارت نتوانسته اند آن را دریافت کنند.

عده ای هم که هنوز به دنبال دریافت کارت ملی خود نرفته اند. با وجود این اعلام شده که صدور کارت ملی هوشمند تا آخر ۹۸ پایان می یابد.

در این باره گفته شده که سعی می شود، پایان سال ۹۸، پروژه کارت ملی هوشمند خاتمه یابد.

این در حالیست که ۶ تا ۸ میلیون نفر برای ثبت نام کارت ملی هوشمند خود اقدام نکرده‌اند و حدود ۱۶ هزار دفتر پیشخوان دولت در سراسر کشور وجود دارد که افراد فاقد کارت ملی هوشمند می‌توانند برای دریافت کارت خود به این دفاتر مراجعه کنند.

چگونه کارت ملی هوشمند بگیریم؟

متقاضیان دریافت کارت ملی هوشمند باید برای تعویض کارت‌های ملی قدیمی خود باید شناسنامه عکس دار، کارت ملی قدیمی، یک قطعه عکس با زمینه سفید را به همراه داشته باشند. همچنین آدرس محل زندگی و کد پستی، ارائه شماره تلفن ثابت و همراه از جمله اطلاعاتی است که برای پیش ثبت نام کد ملی و به هنگام مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت ضروری است.

در هنگام مراجعه به این دفاتر، اطلاعات تکمیلی متقاضی از قبل ارسال شده و در سیستم موجود است. پس از تطبیق اطلاعات ارسالی متقاضی با اطلاعات کارت ملی و شناسنامه و گرفتن عکس پرسنلی از اودر دفاتر پیشخوان دولت، نوبت به تکمیل اطلاعات شخصی متقاضی می رسد. در این مرحله پس از تکمیل اطلاعات ثبت نام، اطلاعاتی نظیر اثر انگشت و امضای دیجیتال فرد متقاضی نیز دریافت و ثبت می‌شود. این کار در خود دفاتر پیشخوان دولت و یا مراکز اعلام شده توسط آنان صورت می‌گیرد و تمامی این اطلاعات وارد کارت ملی هوشمند خواهد شد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها