چتر وسیع ارتباطات بر سر زائران اربعین

0
126

دولت در تمام پایانه های مرزی کشور، چتر وسیعی از ارتباطات بر سر زائران اربعین پهن کرده است.

به گزارش خبرنگار  کالا سودا، سه استان ایلام، کرمانشاه و خوزستان میزبان زائران اربعین خواهند بود که از پایانه های مرزی این سه استان راهی کربلا خواهند شد. به منظور تامین ارتباطات این زائران اقداماتی از سوی دولت انجام شده است.

ایلام مهمترین درگاه ورود و خروج زائران ایرانی به عراق محسوب می شود زیرا دارای ۴ هزار و ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق است و بیش از ۷۰ درصد زائران از این مسیر عبور می کنند.

با تلاش های صورت گرفته از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ۸۸ درصد کل جاده‌های استان ایلام دارای پوشش کامل ارتباطی است. همچنین  ۱۳ سایت سیار توسط اپراتورهای تلفن همراه در مراکز جمعیتی پایانه مهران راه‌اندازی شده که مجهز به دیزل ژنراتور برق هستند. 

در شهر مهران هم تعداد زیادی باجه تلفن همگانی ثابت از سوی شرکت مخابرات ایران نصب شده است. 

این در حالی است که در استان خوزستان هم تلاش ها ادامه دارد و  تعداد ۸ سایت پرتابل همراه در مرزهای شلمچه و چذابه راه اندازی شده است. همچنین چتر وای‌فای نیز به منظور پوشش حداکثری ارتباطات در مرزهای خوزستان باز می‌شود. علاوه بر این در استان خوزستان تمام مسیر راهپیمایی زائران تا لب مرز به اینترنت نسل سوم و چهارم متصل است.

گفتنی است، سالن ترانزیت مرز چذابه مجهز به ۴ دستگاه سوییچ و ۱۲ دستگاه access point و سالن ترانزیت شلمچه نیز مجهز به ۲ دستگاه سوییچ و ۱۶ دستگاه accesspoint هستند که از پوشش وای‌فای بهره مند می شوند.

مسجد و محوطه بیرون سالن ترانزیت با نصب یک دستگاه سوییچ و ۳ دستگاه accesspoint به وای فای مجهز شده است.

مرز خسروی نیز تا کنون به 10 سایت تلفن همراه و اینترنت از سوی اپراتورها مجهز شده است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها