چطور اکانت فیس بوک خود را حذف کنم؟

0
611
چطور اکانت فیس بوک خود را حذف کنم؟

چطور اکانت فیس بوک خود را حذف کنم؟کالاسودا – هک اخیری که برای شبکه اجتماعی پر طرفدار فیس بوک به وجود آمد و طی آن اطلاعات کاربری میلیون نفر در معرض هک قرار گرفت، موجب شد که بسیاری از افراد اقدام به بستن پیج خود در این شبکه کنند.

تا کنون به صورت رسمی تائید شده است که اطلاعات 50 میلیون اکانت این شبکه مورد سرقت قرار گرفته است. پس از رسوایی کمبریج آنالیتیکا خبر این هک نیز عده زیادی را نگران کرده و بسیاری نیز به دنبال بستن پیج خود هستند. اما چگونه می توان از صفحه خود در فیس بوک بک آپ تهیه کرده و سپس اقدام به حذف صفحه کرد؟

چگونه بک آپ بگیرم؟

دقت کنید که زمانیکه اکانت شما بصورت دائمی حذف شود دیگر قادر به ایجاد کردن مجدد آن نیستید بنابراین اگر احتمال می دهید که بعد ها شاید بخواهید وارد فیسبوک شوید گزینه Download a copy of your info را انتخاب کنید تا یک کپی کامل از پروفایل شما برای شما تهیه شود و برای شما ایمیل شود. این بک آپ شامل اطلاعات مربوط به حساب شما از جمله عکسها، هیستوری چت ها، آدرس های IP، اطلاعات تشخیص چهره و آگهی هایی است که کلیک کرده اید. تنها خود شما به این اطلاعات حساس دسترسی خواهید داشت. اما چگونه می توانید این کار را انجام دهید؟ برای دانلود آرشیو خود می توانید به قسمت Setting رفته و سپس بر روی Download a copy of your Facebook Data در پایین تنظیمات General account کلیک کرده و سپس Start my archive را بزنید.

مراحل حذف اکانت به صورت موقت

ابتدا لازم است وارد بخش Setting یا تنظیمات کاربری خود شوید و در قسمت Account Settings به دنبال گزینه deactivate بگردید. بعد از فعال کردن deactivate پروفایل کاربری شما از دید سایر کاربران فیسبوک بصورت کامل و آنی حذف خواهد شد اما به محض اینکه شما مجددا به فیسبوک خود وارد شوید این پروفایل مجددا ایجاد خواهد شد.

شما می‌توانید از داده‌ های خود مانند تصاویرتان در فیسبوک پشتیبانی گرفته و پس از آن حساب کاربری خود را حذف کنید. برای این کار می‌توان از بخش تنظیمات اکانت کاربری و انتخاب گزینه Start My Archive اقدام کرد.

حذف دائمی اکانت در فیس بوک

هنگامی که مراحل حذف موقت اکانت را طی کردید، اکانت شما به مدت دو هفته در حالت غیرفعال قرار گرفته و امکان بازگردانی آن برای کاربر وجود دارد. در صورتی که پس از طی این دو هفته وارد حساب کاربری نشوید، اکانت ‌تان به صورت دائمی حذف خواهد شد.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید