چطور در تقویم گوگل یک رویداد جدید ایجاد کنیم؟

0
896

کالاسودا – برنامه تقویم گوگل یا Google Calender یکی از برنامه های کاربردی گوگل است که علاوه بر نمایش تقویم، امکانات زیادی را برای شما فراهم می کند و می توانید بیشترین استفاده را از 24 ساعت خود ببرید.

جالب است بدانید که این برنامه علاوه بر یک تقویم ساده که از تقویم شمسی نیز پشتیبانی می کند و امکان برنامه ریزی کارها را نیز فراهم می کند. می توانید رویدادهای مختلف را ثبت کنید و برای ملاقات های خود زمان تعیین کنید. این برنامه انگیزه زیادی برای شما ایجاد می کند تا زمان خود را کنترل کنید و از آن بهترین استفاده را ببرید.

برای ثبت یک رویداد در تقویم گوگل اولین قدم پس از ساخت اکانت یا حساب کاربری این است که روی قسمت نماد + قرمز رنگ در پایین صفحه ضربه بزنید، انتخاب کنید که آیا می خواهید این رویداد با جزئیات اضافی بوده یا تنها یک یادآوری ساده باشد. ریمایندر یا یادآوری ها می توانند به صورت منظم تکرار شوند، در حالیکه ایونت ها یا رویداد ها تنها در یک موقعیت خاص و برای یک بار اطلاع رسانی طراحی می شوند.

در مرحله بعد عنوانی برای این رویداد انتخاب کرده و مکان و تعداد افرادی که در آن حاضر هستند را وارد کنید. مرحله بعدی، ثبت زمان و تاریخ مشخص برای این رویداد است. پس از این، به ترتیب هشداری را برای یادآوری رویداد، وقتی به زمان آن نزدیک می‌شوید تنظیم کنید. رنگی را برای متمایز شدن رویداد در تقویم انتخاب کنید و یادداشتی را به رویداد تنظیم شده اضافه کنید.

اگر این همه چیزی است که به آن نیاز دارید، دکمه Save یا ذخیره را بزنید، اما اگر می خواهید جزئیات بیشتری اضافه کنید می توانید بر روی More Option بزنید. بر روی صفحه ای که ظاهر می شود، می توانید یک لیست مهمان ایجاد کرده و افراد را به آن دعوت کنید. نوتیفیکیشن ها به آدرس ایمیل شما ارسال خواهند شد. همچنین می توانید لوکیشن برای این ایونت انتخاب کرده و توضیح دقیق تری از آنچه اتفاق می افتد را اضافه کنید.

درنظر داشته باشید که هیچ الزامی برای ثبت تنظیمات مختلف برای هشدارها، تغییر رنگ رویداد و یا اضافه کردن یادداشت یا ضمیمه به رویداد نیست. این‌ها فقط گزینه‌هایی هستند که گوگل در اختیار شما گذاشته تا مطمئن شوید همه اطلاعات مورد نیاز، به رویداد تنظیمی اضافه شده‌اند.

چنین ابزارهای جانبی نیز کمک می کند که برخی از کارهای مهم خود را ثبت کنید و آنها را در کنار دیگر رویدادها مشاهده کنید. یکی از خوبی های این برنامه این است که رویدادهای جی میل، به این برنامه متصل می شود و بدون مشکل می توانید نوتیفیکیشن ها را دریافت کنید.

با ما در کانال تلگرام کالاسودا همراه باشید